Versiunea Mazda6 2017 pune tehnologia in slujba placerii de a conduce si introduce in premiera in Europa sistemul Mazda G-Vectoring, unic in lume, gândit sa imbunatateasca confortul pe viraje. Mazda6 2017 poate fi deja comandata de la orice partener Mazda din România.
O inovatie in industria auto, G-Vectoring Control (GVC) este prima dintr-o serie noua de tehnologii, denumita SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. GVC ajusteaza cuplul motor in functie de modul in care este actionat volanul, pentru a obtine un comportament rutier superior si pentru a intensifica sentimentul Jinba Ittai, de unitate cu masina, specific Mazda. Concret, sistemul decelereaza la intrarea intr-un viraj si transfera sarcina pe puntea fata pentru o aderenta mai buna si creste din nou forta de acceleratie când unghiul de virare este constant simultan cu transferul greutatii pe puntea din spate. Comportamentul vehiculului este mai aproape de intentia soferului, reducându-se nivelul corectiei volanului, indiferent de conditiile de drum, chiar si in situatia unor manevre de urgenta. Sistemul are in centru soferul si pasagerii, reducând oboseala si crescând confortul.
Motorizarile diesel pot fi comandate cu AWD (tractiune integrala), care prezinta un sistem de avertizare asupra pierderii aderentei puntii motrice. Acesta foloseste 27 de semnale de la diferiti senzori care monitorizeaza permanent conditiile de drum si intentiile soferului si transmit puterea instant spre rotile care au nevoie, chiar si in conditiile schimbarilor neprevazute.
Tot pentru un confort superior, antifonarea generala a fost imbunatatita, iar anumite elemente de la interior sunt schimbate. Head Up Display-ul are acum o rezolutie color, mai buna, si se ajusteaza in functie de felul cum este aranjat si scaunul electric al soferului, instrumentarul de bord integreaza un ecran color TFT LCD cu o grafica superioara, iarbutoanele integrate pe volan au fost rearanjate pentru a fi mai ergonomice.
Mazda6 2017 prezinta trei variante de motorizare SKYACTIV pe benzina: derivatele de 145 si 165 CP ale motorului SKYACTIV-G 2.0 si SKYACTIV-G 2.5 de 192 CP, precum si doua motoare diesel, bi-turbo, de 150 si 175 CP, variante ale SKYACTIV-D 2.2, angrenate fie de transmisii manuale sau automate.
Motorul diesel integreaza in premiera trei sisteme noi care cresc viteza de reactie si reduc zgomotul produs. Acestea imbunatatesc raspunsul la actionarea pedalei de acceleratie, atenueaza zgomotul detonatiilor diesel si variaza distributia motorului pentru a contracara sunetul pe anumite benzi de frecventa, in care in mod normal vibratiile motorului sunt cel mai usor de perceput de pasageri.
Sistemele de siguranta activa din dotarea Mazda6 2017 prezinta elemente noi, bazate pe o noua camera video. Sistemul Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) a inlocuit senzorul cu infrarosu cu noua camera, care largeste plaja de viteze in care actioneaza de la 4-30 km/h la 4-80 km/h si permite, totodata, identificarea pietonilor. Sistemul Smart Brake Support (SBS) integreaza la rândul sau noua camera si isi imbunatateste viteza la care actioneaza de la 15-145 km/h la 15-160 km/h. Un sistem complet nou este Traffic Sign Recognition (TSR), care interpreteaza anumite semne de circulatie, cum ar fi acces interzis si limitarea vitezei si avertizeaza soferul daca nu respecta indicatiile.
In continuare Mazda6 include o serie larga de sisteme de siguranta, cum ar fi Blind Spot Monitoring (BSM), care avertizeaza asupra vehiculelor din spatele masinii, din zonele neaccesibile in oglinzi, Lane-keep Assist (LDWS), care atentioneaza soferul daca autoturismul schimba banda de mers fara semnalizare, farurile adaptive, sistemul de pilot automat adaptabil la viteze cuprinse intre 30 si 200 de km/h, asistenta la plecarea din rampa si Driver Attention Alert, care monitorizeaza starea soferului la viteze de peste 65 km/h.