A fost un weekend plin de satisfacţii pentru Mazda la circuitul de teste ATP din Papenburg, Germania, unde compania a doborât 20 de recorduri de viteză FIA (care urmează să fie omologate). Trei modele Mazda6 echipate cu motoare bi-turbo diesel SKYACTIV-D 2.2 de 175 CP au încheiat duminica trecută cursa de 24 de ore pe pista de mare viteză.
Cea mai rapidă maşină a înregistrat o viteză medie de 221,072 km/h iar celelalte două s-au situat la mică distanţă. Actualul record de viteză pentru automobilele de serie cu motorizare diesel (capacitate între 2 şi 2,5 litri) este de 209,824 km/h. Fiecare dintre cele trei Mazda, au stabilit, de asemenea, o serie de alte recorduri de viteză medie pe diferite distanţe (urmează să fie omologate de FIA).
23 de şoferi din 7 ţări din Europa au condus mai mult de 5.300 km pe durata celor 24 de ore petrecute la volanul maşinilor. Printre aceştia s-au numărat şoferi profesionişti, jurnalişti şi pasionaţi auto, care au putut aplica pentru a lua parte la acest test. În timpul reprizelor de condus de o oră şi jumătate, şoferilor nu li s-a permis să se menţină în trena unei maşini precedente şi, totodată, trebuiau să fie extrem de atenţi în virajele foarte înclinate de la fiecare capăt al traseului oval, pentru a evita să-şi reducă viteza.
]Cu toate acestea, cele trei Mazda6 au fost separate de doar 0,89 km/h în termeni de viteză medie după 24 de ore – un tribut adus şoferilor şi echipelor de la boxe, care au fost formate din angajaţi de la diverşi dealeri Mazda, dar mai presus de toate, designului, manevrabilităţii şi fiabilităţii acestor maşini chiar şi atunci când sunt împinse la limită.
Populare şi neconvenţionale în aceeaşi măsură, motoarele premiate Mazda SKYACTIV-D prezintă o rată de compresie de 14:1, cea mai mică din lume pentru un motor diesel. Disponibile pe modelele Mazda6, Mazda 3, Mazda CX-5 şi în curând pe toate modele noi Mazda2, cererea pentru aceste motoare de mare putere, şi în acelaşi timp eficiente, a fost semnificativă în întreaga lume, din prima zi, şi nu a scăzut de atunci. Ele au mai avut reuşite şi pe alte circuite de încercare: la mijlocul anului 2013, o Mazda6 echipată cu motorul SKYACTIV-D a devenit primul diesel care a câştigat vreodată o cursă la legendarul traseu Indianapolis Motor Speedway din SUA.