HighlightStiri

McLaren 765LT, mai puternic si mai usor decat 720S

De 3 martie 2020No Comments
; ; ; ; ; ; ; ;

Nimeni nu s-a plans pana acum ca 720S, unul dintre putinele supercar-uri care pot intrece Tesla la „liniute”, are nevoie de mai multa putere sau de un caracter sportiv mai accentuat. Si totusi, McLaren a prezentat astazi varianta 765LT (Longtail), realizata plecand de la 720S.

Text: Teodor Stefan

Incepem direct cu cifrele relevante. „Inima” McLaren 765LT este reprezentata de un V8 bi-turbo de 4 litri care produce 765 CP si 799 Nm, cu 45 CP si 30 Nm mai mult decat 720S. Transmisia automata cu dublu ambreiaj si 7 trepte are „rapoarte optimizate”, astfel ca acceleratia (in orice treapta de viteza) este cu 15% mai rapida decat la 720S, obtinandu-se astfel cei mai rapizi timpi pe tur de circuit ai oricarui model McLaren Super Series.

Sprintul 0-100 km/h dureaza 2,7 secunde (exact ca in cazul noului 911 Turbo S, prezentat oficial tot astazi), iar 200 km/h sunt atinsi in 7,2 secunde. Sfertul de mila este acoperit in mai putin de 10 secunde, viteza maxima situandu-se la 330 km/h. Potrivit McLaren, 765LT are o masa proprie de 1229 kg, cu 79 kg mai putin decat 720S. Asta inseamna ca 765LT este cu peste 50 kg mai usoara decat „cel mai apropiat model rival in configuratie similara”. 

Alte caracteristici pur-sange: eleron Longtail activ, jante ultra-usoare cu 10 brate si prezoane din titan, anvelope Pirelli P Zero Trofeo R, sistem de franare carbon-ceramic cu etriere preluate de la Senna. Clientii pot opta si pentru un Track Pack, frane pentru circuit cu 60% mai puternice decat cele oferite standard pe 765LT. Evacuarea din titan, cu 4 guri, este cu 40% mai usoara decat una din otel. Scaunele cu structura din fibra de carbon sunt cu 18 kg mai usoare decat cele din 720S. 

„Dieta” continua. Sistemul audio si climatizarea nu sunt oferite standard (ele pot fi adaugate gratuit, fara costuri suplimentare), iar in portiere regasim plase in locul buzunarelor tipice pentru depozitarea a diferite obiecte. Pentru prima data la un model Longtail, McLaren l-a echipat cu geamuri laterale mai subtiri, cautand sa scada masa proprie a masinii.

Si parbrizul este mai subtire, in timp ce luneta are in componenta sa policarbonat care scade greutatea. McLaren va produce 765 de unitati 765LT, iar primele livrari vor avea loc in septembrie. Pretul nu a fost comunicat inca, urmand sa fie anuntat in curand.

Share

Leave a Reply

eighteen − four =