HighlightStiri

McLaren Elva – 815 CP, editie limitata la 399 de unitati

De 13 noiembrie 2019No Comments
;;;;;;;

Elva este primul McLaren de tip open cockpit destinat circulatiei pe drumurile publice. Ca si alti predecesori, precum P1TM, Senna si Speedtail, McLaren Elva va fi produs intr-o serie limitata de 399 de exemplare. Numele Elva celebreaza modelele de curse produse de Bruce McLaren in anii ’60, care au pionierat multe dintre principiile de design si aerodinamica integrate in prezent de supercarurile McLaren.

McLaren Elva este un open cockpit cu doua locuri, cu sasiu din fibra de carbon, fara plafon, parbriz si geamuri laterale. Se poate conduce si cu casca daca se doreste, insa forma caroseriei si sistemul AAMS creeaza un ambient sigur si placut pentru pasageri. Oricum, McLaren ofera pe lista de optionale si un parbriz fix.

AAMS este acronimul de la Active Air Management System, un sistem in premiera mondiala ce foloseste curentii de aer chiar pentru protectia pasagerilor. Aerul este preluat prin partea din fata de o grila imensa si directionat printr-un sistem de vane longitudinale si transversale pana in fata cockpit-ului, acolo unde teoretic ar fi trebuit sa fie parbrizul. Cantitatea respectiva de aer este directionata apoi peste cockpit si pe lateralele caroseriei, zona pasagerilor ramanand intr-un fel de „bula” calma, fara vartejuri ori turbulente.

La viteze mici AAMS este inactiv, dar pe masura ce viteza creste se activeaza automat si ramane in functiune pana cand se ajunge din nou la viteze urbane. Sistemul poate fi insa dezactivat de sofer daca acesta doreste o atmosfera mai „turbulenta”.

Interiorul este dominat de un touch screen de 8 inci, fara rame, cu un buton lateral de comanda. Acest Central Infotanment Screen a fost dezvoltat pentru a permite soferului sa acceseze simultan diferite aplicatii, asemanator cu utilizarea unui telefon, navigand intr-un carusel pe verticala. Pentru prima oara la un model McLaren, setarea functiilor Active Dynamics este integrata in meniul indicatoarelor de bord.

Consola centrala din carbon se prelungeste printre scaune, ingloband cotiera, butonul de pornire si butoanele Drive, Neutral si Reverse. Scaunele au structura tot din carbon si au partea superioara desenata pentru a se intera perfect in linia celor doua deflectoare ale caroseriei. Pot fi configurate in diverse culori si materiale si chiar cu centuri de siguranta in sase puncte.

Motorul V8 bi-turbo de 4 litri dezvolta 815 CP CP si 800 Nm, fiind cuplat la o transmisie cu doua ambreiaje SSG (Seamless-Shift Gearbox) si functie launch control. Cifrele sunt impresionante: 0-100 km/h in mai putin de 3 secunde, iar 0-200 km/h opreste cronometrul la 6,7 secunde. McLaren Elva este un model cu tractiune spate si suspensie hidraulica activa, dezvoltata special pentru acest proiect.

Soferul poate alege intre trei moduri de gestionare ale directiei, motorului si transmisie: Comfort, Sport si Track. In plus, cei care merg pe un circuit, ori sunt suficient de curajosi pe drumurile publice sinuoase, isi poate ajusta in trei moduri cuplul la roata si tendinta de supravirare, folosind setarile ESC-ului sau utilizand VDC (Variable Drift Control).
Primele McLaren Elva vor fi livrate catre clienti la sfarsitul anului 2020.

Share

Leave a Reply

14 − thirteen =