
Mercedes-Benz G-Class a reusit sa reziste testului timpului si sa devina un model iconic pentru iubitorii de off-road. Mercedes va prezenta, la Salonul Auto de la Detroit, noua generatie a modelului G-Class, prima reinterpretare a modelului dupa cateva decenii.
Designul legendar al modelului a fost reconfigurat astfel incat sa pastreze spiritul initial al modelului. In aceste conditii, Mercedes a ales sa pastreze grila consacrata a modelului, flancata de blocurile optice rotunde, insa a implementat o capota noua si o noua bara frontala, rotunjita, pentru a imbunatati aerodinamica. Din fericire pentru fanii puristi ai modelului, Mercedes pastreaza liniile stilistice marcate de unghiurile drepte, dar vine cu dimensiuni noi. Mai precis, lungimea off-roaderului creste cu 53 mm iar latimea sa cu 121 mm.
Schimbarile aduse de noul G continua in cabina, unde regasim un volan complet nou, accente metalice, insertii din fibra de carbon si accesorii stilistice din lemn. SUV-ul Mercedes vine cu ceasuri analog standard, insa clientii pot opta pentru un instrumentar de bord digital de 12,3 inch, care sa fie pozitionat alaturi de display-ul care gazduieste sistemul de infotainment. Pentru a evidentia latura sa utilitara, modelul a fost prevazut cu o sumedenie de spatii de depozitare. In functie de nivelul de echipare, luxul interior creste si ofera functii de ventilatie si masaj in scaune, piele Nappa pentru fatetele usilor, plansa de bord si consola centrala.
Inginerii Mercedes-Benz au lucrat si la antifonarea modelului astfel incat sa ofere mai putine vibratii iar nivelul zgomotului de la interior sa scada semnificativ. Nivelul confortului a crescut si datorita spatiului interior mult mai generos a noii generatii G-Class.
In momentul lansarii, noul Mercedes G-Class vine cu un motor V8 de 4.0 litri capabil sa dezvolte 416 cai putere si 609 Nm, sistem de tractiune integrala si transmisie automata in 9 trepte. In momentul prezentarii noului G-Class, invitatul special Arnold Schwarzenegger l-a intrebat pe CEO-ul Daimler, Dieter Zetsche, de posibilitatea unei versiuni pur electrice, iar raspunsul a fost unul neasteptat: „tine aproape”.
Catalogat de unii practicanti de off-road drept cel mai bun model pentru terenul accidentat, G-Class nu s-a multumit cu capabilitatile vechii generatii si aduce imbunatatiri semnificative. Prevazut cu 3 diferentiale suta la suta blocabile, o suspensie fata independenta si un nou ax spate, noul Mercedes G-Class ofera mai multa robustete pe teren accidentat. Gratie acesti schimbari, G-Class se poate inalta pana la o distanta de 70 cm de la sol. Noutatea absoluta o reprezinta modul de rulare G-Mode care preia practic controlul directiei, acceleratiei si suspensiei adaptive in off-road. Noul Mercedes G-Class va fi lansat in showroomuri incepand din luna iunie a acestui an iar pretul de plecare va fi de 107.040 euro.

Jeden „G“ ziert als Prüfsiegel eine Schöckl-Plakette am Fuß der B-Säule. Every „G” bears a certification mark in the form of a „Schöckl” badge at the base of its B-pillar.

Wie in der neuen E- und S-Klasse kommen als Kombiinstrument auf Wunsch ein großes Display mit virtuellen Instrumenten im direkten Blickfeld des Fahrers sowie ein Zentraldisplay über der Mittelkonsole zum Einsatz. As in the new E and S-Class, an alternative instrument panel in the form of a large display screen showing virtual instruments in the driver’s direct field of vision and a central display above the centre console is available as an option.