Stiri

Mercedes-Benz C-Class – noua generatie este un „baby S” electrificat

De 24 februarie 2021No Comments
;;;;;;;;;;;;

Noul C-Class este modelul cu cel mai mare volum de vanzari in ultimul deceniu de la Mercedes-Benz. Acum devine si primul model clasic de serie Mercedes-Benz complet electrificat. Comparativ cu generatia anterioara a crescut in dimensiuni, ajungand la 4.751 mm lungime (+ 6,5 cm) si 1.820 mm (+ 1,3 cm) latime. Ampatamentul a crescut cu 2,5 cm, pana la 2.865 mm.

Ca si design exterior, noul C urmeaza acelasi drum ca si generatiile trecute, fiind un baby S. Capota lunga, ampatamentul mare si consolele scurte, cu o arhitectura cab-backward sunt elemente care aduc dinamism masinii. Coeficientul aerodinamic este de 0,24 pentru limuzina si 0,27 in cazul break-ului, T-Modell. In ceea ce priveste sedanul, stopurile au pentru prima data un design din doua piese, cu blocurile optice impartite intre lampile laterale si cele de pe capacul portbagajului.

Noul C este echipat standard cu faruri LED High Performance. Sistemul DIGITAL LIGHT (cu proiectia liniilor de ghidare sau a simbolurilor de avertizare pe drumul din fata), prezent deja la noul S Class, este disponibil ca optiune.

Interior dominat de display-uri

Habitaclul este caracterizt de ecranele TFT, atat pentru sofer (diagonala de 10,25 inci sau 12,3 inci), cat si cel de pe consola centrala (10,35 inci standard si 11,9 inci optional). Similar cu S Class, noul C este echipat cu a doua generatie MBUX (Mercedes-Benz User Experience), iar aspectul ecranelor poate fi personalizat in trei stiluri de afisare (Discret, Sportiv, Clasic) si trei moduri (Navigare, Asistenta, service).

Asistentul vocal „Hey Mercedes” devine mai interactiv si capabil sa invete prin activarea serviciilor online in aplicatia Mercedes me. De asemenea, asistentul vocal „Hey Mercedes” este capabil sa recunoasca pasagerii dupa vocea lor.

Electrificare totala

Gama de motoare are doar unitati cu patru cilindri din familia actuala de motoare Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines) si vin cu tehnologie mild hybrid la 48 V. Propulsoarele cu benzina sunt 1.5 turbo, folosit pentru C 180 (170 CP si 250 Nm), C 200 (204 CP si 300 Nm) si 2.0 turbo sub capota lui C 300 (258 CP si 400 Nm).

Sunt si trei dieseluri in oferta, C 200 d (163 CP ai 380 Nm), C 220d (200 CP si 400 Nm) si C 330d (265 CP si 550 Nm). Sistemul hibrid furnizeaza un boost de 20 CP si 220 Nm, in vreme ce transmisia standard pentru toate motorizarile este automata 9G-Tronic. Versiunile C 200, C 300 si C 220 d sunt oferite si cu tractiune integrala 4MATIC.

Va fi disponibila si o versiune plug-in hybrid, denumita C 300 e, cu motor termic 2.0 turbo de 204  CP, alaturi de un motor electric de 129 CP si 440 Nm.  Sistemul are o putere maxima de 313 CP si 550 Nm. bateria este mare, de 25,4 kWh, ceea ce ii asigura o autonomie electrica de 100 km.

C-Class este disponibil optional si cu amortizoare controlate electronic si suspensie sport, in vreme ce versiunea plug-in hybrid are suspensie pneumatica autoreglabila la puntea spate. 

Optional va fi oferita si puntea spate directoare, care reduce diametrul de bracaj cu 43 de cm. Pana la 60  km/h rotile posterioare vireaza in ens opus celor din fata, iar la viteze mai mari, bracheaza cu maxim 2,5 grade. Intre sistemele de asistenta se regasesc cel mai recent Driving Assistance Package  si functia PRE-SAFE.

Versiunile sedan si T-Modell sunt lansate impreuna, pot fi comandate incepand cu 30 martie si vor ajunge in showroom-urile reprezentantelor autorizate Mercedes-Benz in vara acestui an.

Share