Stiri

Mercedes-Benz, trisorii sefi la testul oficial de consum din Europa

De 10 noiembrie 2014No Comments

Mercedes-Benz doreste sa fie numarul unu mondial pe piata premium. Germanii au si un plan pentru asta. In general, toti marii constructori auto isi doresc sa fie primii la cat mai multe categorii, insa Mercedes ocupa si un loc pe care nimeni nu si l-ar dori.

Este vorba despre topul  producatorilor auto care manipuleaza testul oficial de consum, la nivel european, pentru  a scoate cifre oficiale cat mai bune. Este de notorietate ca cifrele oficiale ale consumului, prezentate de marcile auto, sunt departe de ceea ce se poate realiza intr-un trafic real.

Potrivit organizatiei non-guvernamentale Transport And Environment, Mercedes-Benz este marca care utilizeaza cele multe masuri pentru a scoate cifre de consum care sunt departe de cele reale. Astfel, potrivit  Transport And Environment, diferenta medie intre consumul oficial si consumul real ajunge sa fie 31% in cazul modelelor Mercedes-Benz.  Un calcul simplu arata ca asta inseamna pentru un posesor de Mercedes un cost suplimentar de 500 de euro pe an pentru carburant. 

Se pune intrebarea cum reusesc producatorii auto sa inregistreze astfel de cifre de consum mult mai mici decat cele reale. Sunt mai multe metode, conform ONG-ului care lupta impotriva poluarii.  Practica a aratat ca producatorii auto prepara pentru aceste teste prototipuri speciale, iar unii ar spune ca serviciile de testare ale consumului sunt platite pentru a obtine anumite cifre.

De asemenea, constructorii apeleaza si la trucuri mult mai simple, cum ar fi umflatul pneurilor sau acoperirea cu banda adeziva a portiunilor de imbinare de la nivelul caroseriei.  

In plus, managementul motoarelor moderne permite manipularea sistemelor pentru a obtine un consum cat mai mic si un nivel al emisiilor similar. Astfel s-a ajuns ca masuratorile facute de T&E sa plaseze Mercedes in topul marcilor auto europene cu cea mai mare diferenta dintre consumul real si cel oficial. Din 2017,  World Light Vehicle Test Procedure (WLTP) va deveni teoretic instrumentul universal de masurare a consumului in toate tarile UE. Insa, producatorii auto fac un lobby intensificat pentru a impinge aplicarea acestui sistem in UE tocmai din 2022.  

Share

Leave a Reply

19 − 19 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373