Blog

Mercedes sau Maybach? Mai bine amandoua

De 27 noiembrie 2014No Comments

Dupa doi ani, numele Maybach revine pe piata exact acolo unde ii este locul si unde ar fi trebuit sa fie de la bun inceput, langa Mercedes.

Sa „cresti” un brand de la zero implica o munca titanica si o investitie pe masura. Nu e usor cand faci, sa zicem, masini de 5.000 de euro, cu atat mai mult cand vine vorba de celalalt capat al ofertei, si anume de cele mai luxoase si mai scumpe automobile de serie. 

DIrectia in care se indreapta acest segment, sau daca vreti „tonul” pentru gama super-lux, este dat de Rolls Royce inca din anul 2003 cand a produs primul model sub aripa BMW. Britanicii pur si simplu nu pot fi depasiti, bravo lor, dar asta nu inseamna ca nimeni nu a incercat sa le ia locul. 

Cu un Bentley dezorientat care se adresa unui public oarecum diferit dupa preluarea de catre Volkswagen AG, Mercedes a vazut o „portita” deschisa catre prima pozitie din segmet si s-a pus pe treaba. Produsul in sine a fost exceptional. O limuzina de lux care putea sta fara probleme langa un Rolls Royce, dar cu o adordare mai moderna, exact ce nu oferea RR si exact ce asteptau unii clienti. 

Din pacate, Mercedes face o greseala fundamentala si alege sa resusciteze, aproape „peste noapte” numele Maybach. De aici a pornit dezastrul din cauza caruia Maybach a vandut in zece ani doar 3.000 de masini. Nu stiu de ce, Mercedes nu a inteles la vremea respectiva ca in cazul acestor masini brandul este totul. Nimeni nu va cumpara un automobil de lux cu un nume necunoscut sau banal, istoria e plina de exemple, iar in anul 2002, cand a fost lansat modelul 57, ca o coincidenta sinistra, numele Maybach disparuse din lumea auto de 57 de ani. 

Daimler a mizat inutil totul pe o singura carte, fiind foarte increzator probabil in tehnologia proprie si in puterea de influenta a „navei mama”, Mercedes. Decizia nu se prea potriveste cu rigoarea germana, mai ales ca aveau la dispozitie un nume cum nu se poate mai bun: Mercedes. Nu chiar din aceeasi liga cu Rolls Royce, dar un punct de plecare cu mult mai bun si sa nu uitam celebrul Mercedes-Benz 600 Pullman din 1963 care este practic „bunicul” celor doua limuzine Maybach. 

Ideeea e ca Mercedes a trisat initial si a sarit niste pasi, vrand sa intre pe piata direct langa Rolls Royce. A platit pretul pentru asta prin retragerea de pe piata a numelui Maybach in 2012. Acum isi face „lectiile” constincios si reia procesul sa cum trebuia sa aibe loc in 2002, iar noul Mercedes-Maybach este dovada ca germanii au inteles unde le este locul.

Share

Leave a Reply

3 × four =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373