
Constructorul german a declarat ca cea mai noua versiune a sistemului sau de propulsie ce foloseste drept combustibil hidrogenul, va ajunge pe piata peste aproximativ trei ani.
Pila de combustibil va fi pozitionata sub podeaua masinii, noua tehnologie fiind dezvoltata in parteneriat de Daimler, Renault-Nissan si Ford.
Rezervorul de hidrogen va fi realizat din fibra de carbom si va putea fi umplut in aproximativ trei minute. Emergia electrica furnizata va fi dirijata catre motorul electric ce antreneaza rotile din fata, surplusul urmand sa fie stocat intr-o baterie cu Litiu. Autonomia oferita de noul sistem va fi de cel mult 400 km.
Decizia celor de la Mercedes de a iesi pe piata cu un astfel de automobil este bazata pe hotararea guvernului german de a sustine propulsia cu hidrogen si a stimula interesul publicului prin construirea unui numar de 385 de statii de incarcare, o crestere impresionanta in comparatie cu cele 15 existente in prezent.
Noua tehnologie nu este inca pusa la punct, insa Mercedes strange date de la cele 300 de modele B-Class F-Cell experimentale care circula in acest moment pe toate continentele.
Nu numai Mercedes s-a aratat interesat de acesta tehnologie, Toyota si BMW lucand impreuna la un model care ar trebui sa fie gata in 2015, iar un alt model concurent este dezvoltat de Hyundai.