Teste

Metabolism – Test de consum Honda Civic 5D

De 17 septembrie 2013No Comments

Numele ei este Honda Civic si o cunoaste toata lumea.  O masina sofisticata din toate punctele de vedere ofera, de curand, posibilitatea experientei unui consum minimalist. Moda de a conduce cat mai ecologic posibil, aparuta in Occidentul preocupat de starea mediului inconjurator, a fost preluata rapid de tot mai multi producatori.

Iar Honda a fost un pioner al fenomenului.  Posesorul de automobil, pe de alta parte, trebuie sa fie incantat de functiile ajutatoare, de indicatoarele verzi ale automobilului, si mai putin de agilitatea vehiculului. Condusul tineresc cedeaza locul condusului batranesc. Este o provocare sa sofezi cat mai ecologic posibil, cu un consum cat mai redus, iar Honda isi face acest joc cel mai bine cu versiunea Civic 5D.   

Cand ai o piata care alearga dupa consum cat mai mic, un nivel de emisii cat mai scazut si doreste in acelasi timp sa pastreze confortul si performanta este clar ca singura sansa pe care un producator auto o are este sa reinventeze ceva. Asta a facut si Honda, a reinventat motorul diesel, si a reusit asta fara sa aduca schimbari tehnologice iesite din comun. Pur si simplu a perfectionat pana a reinventat.Este cel mai usor motor din segmentul sau si unul dintre cele mai curate, de fapt nu poti gasi motor la 120 de cai putere in clasa sa care sa prezinte emisii mai mici de 94 g/CO2 per kilometru. Cu ajutorul unui sistem de productie nou, Honda a reusit sa reduca masa acestui motor. In plus, japonezii au redus frecarile mecanice interne aproape de nivelul la care se regasesc motoarele pe benzina.

Eficienta

Cu toata aceasta tehnologie in spate, motorul 1.6 i-DTEC de la Honda poate fi redus la caracteristicile de baza. Cu alte cuvinte, are 120 de cai putere, disponibili in totalitate la 4.000 rpm, si un cuplu maxim de 300 Nm, realizabil de la 2.000 rpm. Nu este un motor pentru iubitorii masinilor sportive, insa este un motor care impresioneaza la maxim prin cuplul sau. In orice situatie, noul diesel Honda trage, si trage aproape impresionant. Chiar daca motorul este gandit mai mult pentru clientii eco, el ofera satisfactie si celor care doresc mai multa performanta de la o masina. Una dintre cele mai interesante dotari este Eco Assist. Te ajuta sa conduci cu un consum mai eficient si, implicit, mai „curat”. Culoarea vitezometrului se modifica in functie de cat de economic conduci – verde indicand un condus lin, albastru o accelerare agresiva sau o franare brusca.

Consum

Una peste alta, la toata eficienta asta contribuie si transmisia cu 6 rapoarte. Destul de bine etajata si cu o cursa precisa, cutia raspunde perfect pretentiilor unui client de Honda. Pentru ca tot am facut cunostinta cu un diesel, chiar unul modern care se lauda cu eficienta, merita sa trecem in revista ca acesta beneficiaza de un consum mediu de 3,6 litri la 100 km, cu un consum urban pe hartie de 4,1 litri la 100 km. In traficul Capitalei, consumul real este mai mare, dar nu se indeparteaza semnificativ de valorile anuntate de producator. Cu toate functiile eco pornite si cu un stil de condus cat mai prietenos cu mediul se poate scoate undeva la 4,7 litri la 100 km. Si asta in Bucuresti. Din momentul in care dezactivam enervantul start-stop si apasam pedala mai serios, consumul incepe sa creasca dar media nu depaseste cu mult 6 litri la 100 km.

Consumul difera in functie de mediul in care masina ruleaza. Este un lucru stiut. Spre exemplu, pe autostrada consumul mediu inregistrat la 400 km parcursi (Bucuresti-Constanta-Constanta) a ajuns la 5,6 litri la 100 km. In functie de viteza de rulare si modul de pilotaj, consumul variaza si la acest capitol. Cu alte cuvinte, la o viteza medie de 90-100 km/h, consumul mediu ajunge la 4 litri la 100 km. Returul a constatat un consum mediu de 7,2 litri la 100 km, in conditii de viteze superioare. La drum intins, Honda Civic diesel a inghitit carburantulcu o medie de 4,1 litri la 100 km. Cand am incercat sa mergem cu o viteza constanta de 80 km/h, in treapta a 6-a a cutiei, media consumului s-a apropiat de de 3,6 litri la 100 km. Daca reduceti viteza sau opriti consumatorii suplimentari, consumul lui Civic este „ridiculizat”. 

Concluzie

Cand te urci intr-un diesel de 120 de cai putere, fie el unul care pune in miscare noul Civic, nu ai mari sperante. Te gandesti mai intai de toate la consum, la eficienta, te sperii de ideea de zgomot sau de vibratii. Fiind de generatie noua, propulsorul Honda a raspuns cu brio problemelor vechilor diesel-uri si a adus un plus la capitolul consum. Poate cea mai mare calitate este consumul, dar cea mai satisfacatoare ramane cuplul de 300 Nm. Masina prinde aripi tocmai datorita modului in care motorul lucreaza cu transmisia si acestui element extrem de important in lumea auto de pretutindeni. Insa ceea ce impresioneaza cu adevarat este metabolismul acestui motor, modul in care se poate adapta perfect stilului de condus si mediului de rulare. In functie de aceste criterii, se poate dovedi usor ca media de 3,6 litri la 100 km este realizabila. 

Honda Civic 5D este o masina potrivita pentru toate varstele, pentru ca reuseste sa impace, intr-un mod uimitor, si capra si varza. Sa fie si ecologica, sa poata fi si agila. Si ramane la latitudinea ta pentru ce optezi. Modelul nipon are un pret de catalog, pentru nivelul de echipare Sport – cel testat de noi – de 21.812 euro cu TVA.{gallery}Civic Diesel{/gallery}

Share

Leave a Reply

5 × one =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373