HighlightStiri

Metamorfoza electrica Renault

De 2 martie 2020No Comments
; ; ; ; ; ; ;

Renault a prezentat conceptul Morphoz, care aduce informatii despre viitoarea strategie de electrificare a marcii. Gandit ca o masina urbana de familie, este de asteptat sa aibe o versiune de serie de abia peste sapte ani. Dar mai important decat acest lucru ar fi de spus ca Morphoz este construit pe noua platforma CMF-EV a aliantei Renault-Nissan- Mitsubishi, ce va fi folosita pentru primul crossover electric Renault. Lansarea acestuia va avea loc cel mai probabil spre sfarsitul acestui an. O buna parte din elementele de design vor fi folosite si la viitorul crossover, dar si la alte modele viitoare Renault.

Platforma CMF-EV este de tipul skateboard, fiind adaptabila pentru mai multe dimensiuni de vehicule din segmentele B+ si C+, cu diverse layout-uri pentru pozitionarea motorului si bateriei. Folosind tehnologii similare cu cele intalnite la aripile avioanelor, Morphoz isi poate mari ampatamentul si lungimea caroseriei, de la 2730 mm la 2930 mm, respectiv de la 4400 mm la 4800 mm, pentru a oferi mai mult spatiu pentru pasageri si bagaje. In configuratia City utilizeaza o baterie de 40 kWh, care ii asigura o autonomie de aproximativ 400 de km. Pentru calatorii mai lungi, se poate instala la statiile speciale o baterie aditionala de 50 kWh, care extinde autonomia pana la 700 km. Se foloseste un singur motor electric, tractiunea facandu-se pe puntea fata.

Renault a gandit conceptul Morphoz ca un vehicul cu nivel 3 de autonomie, ceea ce inseamna ca ii va permite soferului sa ia manile de pe volan si privirea de la drum. Interiorul este indraznet, volanul integrand un display de 10,2 inci, de pe care se pot accesa majoritatea fuctiilor masinii. Scaunul pasagerului din fata se poate roti la 180 de grade cand se activeaza modul “share”, iar consola centrala poate servi drept masa, dar are si un display incorporat pentru controlul diverselor functii de infotainment

Share

Leave a Reply

13 − eleven =