Teste

Mezinul talentat – Test Peugeot 208 1.2 100 CP

De 9 noiembrie 2020No Comments
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

De ce mezin? Pentru ca are modelul fratilor mai mari Peugeot 3008 si 508, de la care a preluat o seama de calitati si noutati tehnice. De ce talentat? Pentru ca, in opinia mea, este cel mai reusit model clasa mica Peugeot, de la 205 incoace. Chiar daca 206 a fost un succes de vanzari incontestabil, noul 208 iese din multime prin design, tehnologie si calitate.

Nu este o exagerare daca il voi compara la nivelul interiorului cu Mini. De altfel, de la prima vedere, caroseria este mult mai spectaculoasa si plina de personalitate decat a majoritati covarsitoare a concurentilor, incepand cu VW Polo si incheind cu Opel Corsa, cu care imparte, de altfel, platforma tehnica.

Luminile de zi verticale, taiate curajos, constituie elementul de forta al partii frontale, cu o grila de dimensiuni generoase, ce integreaza si placuta numarului de inmatriculare. 208 este o masina la limita celor 4 metri consacrati ai clasei mici (4055 mm, mai precis), dar reuseste sa transfere de la modelele Peugeot mai mari, incisivitatea vizuala.

Nu este greu de observat, tinand cont de diferenta intre generatii, ca acest 208 preia cateva idei stilistice de la 205, precum suprafata vitrata este generoasa, desi per ansamblu, caroseria denota dinamism, montantul C mai gros, ca sa nu mai vorbesc de banda neagra ce leaga stopurile, intocmai ca la legendarul sau predecesor. 

Interior revolutionar in segment

Daca exteriorul iese in evidenta imediat, ei bine habitaclul este si mai spectaculos, creat in jurul plansei i-Cockpit 3D. Aici, asa cum stim, instrumentele de bord, aranjate acum pe doua layere, pentru a crea profunzimea 3D, se privesc pe deasupra volanului ce poate parea minuscul pentru multi.

In realitate, iti va lua foarte putin timp pentru a te acomoda cu dimensiunile lui, iar eu mi-am gasit pozitia optima. Totusi, e posibil ca pentru anumiti soferi, in functie de modul in care le place sa seteze scaunul si volanul, instrumentarul de bord sa fie putin obturat. 

In echiparea de fata, Allure, se alatura si ecranul tactil de 7 inci, ce reuneste aproape toate functiie masinii. pentru ca, desi sunt cateva butoane fizice mai jos, reglajele se fac tot de pe display. Ceea ce uneori necesita timp si atentie suplimentare, precum setarea climatizarii. Softul are o viteza buna de reactie, poate nu intotdeauna cea mai rapida posibil, insa comenzile sunt logice si le deprinzi repede.

As fi preferat o comanda rapida pentru functia Start&Stop spre exemplu. Modelul testat, un 1.2 Puretech de 100 CP, are transmisia automata cu opt trepte, o delicatesa pentru segmentul B. Schimbatorul este identic cu al modelelor mai mari Peugeot, adaugandu-se butonul pentru comutarea intre modurile de conducere.

208 nu numai ca arata bine la interior, dar aduce un nivel calitativ apropiat de premium. Asamblarea este atenta chiar si in locurile cele mai ascunse, textura bine aleasa, fara a reflecta deranjant. Doar portiunile piano black acumuleaza praf si amprente, fiind totodata sensibile la zgarieturi accidentale.

Chiar daca este un model de clasa mica, locurile de depozitare sunt mai mult decat suficiente, inclusiv solutii practice, precum capacul batant din fata schimbatorului de viteze, ce poate fi folosit ca suport pentru telefon si pix. Adolescentii care nu se despart de electronice isi vor gasi pe locurile din spate propriile prize USB, doua la numar. 

Peugeot 208 nu este cel mai spatios din segment cand vine vorba de habitabilitatea posterioara, dar se incadreaza in media clasei. Adultii de peste 1,80 metri vor trebui sa isi gaseasca pozitia mixand intre a avea mai mult spatiu la picioare sau mai mult la cap.

Portbagajul ofera 310 litri, in conditiile prezentei rotii de rezerva de dimensini normale (optional 123 euro), doua “cuiere” pentru agatarea plaselor si un detaliu atent: ascunderea bridei de fixare a butucului hayonului.

Experienta de condus

Trei cilindri, 1.2 litri turbo, 100 CP si transmisie automata cu opt trepte: un pachet extrem de bine setat, care ii confera lui 208 o vivacitate de aplaudat. Cu 205 Nm in formatie completa deja la 1.750 rpm si o masa proprie de 1.090 kg, masina se simte agila si proactiva. Intarzierea turbo este imperceptibila, iar motorul se aude placut, chiar si la turatii mari.

Desi am avut si padele langa volan, eu nu am apelat de multe ori la ele, pentru ca transmisia stie in cea mai mare parte a timpului sa fie in ton cu ceea ce doreste soferul. Am apreciat si apetitul pentru evolutia in zona inalta a turometrului, unde te poti juca binisor la depasiri.

Cu anvelopele 195/55 R16 si setarea nativa a suspensiei, Peugeot 208 agreaza, in mare, si drumurile mai proaste. Spun asta, pentru ca eu am notat o tendinta inspre registrul sportiv, dar amortizarea isi face bine datoria si pe portiunile mai proaste. Cat priveste directia, servoasistarea acesteia favorizeaza manevrabilitatea in oras, ceea ce este normal pentru clasa masinii. La viteze mari sau in mers alert, feedback-ul in volan devine mai prompt, fiind agreabil, desi nu intotdauna natural. 

Echipamente si buget

Modelul testat, echiparea Allure, are un pret de lista de 18.564 euro, la care se mai aduaga optionale de 1.748 euro (vopsea perlata, incarcator wireless, scaune fata incalzite, geamuri laterale si luneta cu tenta inchisa, camera spate, roata de rezerva, frana automata nocturna).

Standardul aduce multe echipamente, printre care climatizare automata, cruise control si limitator viteza, alerta risc coliziune, detectare indicatoare de circulatie, frana automata diurna, alerta mentinere banda de mers, detector oboseala, sxenzori de parcare spate, jante de aliaj de 16 inci.

Share