Buna! Ma numesc Toyota RAV4 si imi place sa ma joc. Serios. Dar lumea a cam uitat asta, desi sunt prezent pe sosele inca din 1994. Anul trecut am primit si un facelift, daca te face sa te simti mai bine. Eu unul ma simt excelent in tabla mea. Dar, cu siguranta ma cunosti, pentru ca sunt unul dintre cele mai populare SUV-uri compacte. Ce vreau sa demonstrez de aceasta data? Ca am un caracter polivalent si ca sunt cat se poate de distractiv. Baietii de la Voom.ro s-au convins. Urmati dumneavoastra!
Despre mine
Cum spuneam… cu toate ca nu mai am nevoie de nicio prezentare, din respect, ma prezint din nou: sunt RAV4, Toyota RAV4! Mi-as scoate si palaria in fata dumneavoastra dar, in cazul meu, pot doar sa imi deschid trapa. Parintii mei sau constructorii japonezi, cum va place sa ii numiti, mi-au facut cadou un facelift, in urma cu ceva timp. Daca unii spun ca e subtil, eu cred ca aratam atat de bine incat nu aveam nevoie de cine stie ce schimbari de look. Chiar si asa, am primit spoilere remodelate, blocuri optice redesenate pentru faruri si stopuri, grila cromata si semnalizatoare integrate in oglinzile retrovizoare. Arat bine, nu? Insa, indiferent de parerea mea, in viitorul apropiat voi purta haine noi. Cele pe care le-ati putut vedea la Geneva anul acesta. Dar sa lasam in plan secund aceste cosmetizari. Oricum identitatea mea va fi, in esenta, intotdeauna unica.
http://www.youtube.com/watch?v=cCeuLjnD0Bc
Urcati la bord!
Ce propun pentru pasageri? In primul rand, mai mult spatiu decat se pot astepta din partea unui SUV compact. Ati vazut vreodata o Toyota care se vrea a fi utila, dar care sa nu fie? Ma gandeam eu. La fel se intampla si in cazul meu. Ofer scaune confortabile, tapiterie din piele si o bancheta pe cat de flexibila, pe atat de comoda.
Versatilitatea reprezinta unul dintre punctele mele forte. Cu spatiile de depozitare stau la fel de bine, intotdeauna vei gasi un locas in care sa depozitezi obiecte mici. Carcotasii ma acuza ca am un plastic neatractiv pe bord, care arata ieftin si care se simte superficial. Asta este acum. Nimeni nu e perfect. Poate urmasul generatiei mele va bifa si acest aspect. Eu incerc mereu sa-mi multumesc soferul si pasagerii.
Motorul meu
Am un motor diesel, de 2,2 litri, care produce 150 CP la 3.600 rpm si 340 Nm la 2.000-2.800 rpm, actionat de o transmisie manuala cu sase trepte. Bine etajata, transmisia reuseste sa imi puna dinamica in valoare, insa la viteze mari imi pastreaza motorul destul de turat. Iar asta inseamna, pe de o parte, putin mai mult zgomot si, pe de alta parte, un consum putin mai mare. Dar stai linistit. Daca vrei sa mergi economic, ma descurc, doar am un diesel sub capota. In ceea ce priveste mersul prin oras, chiar si in cazul unui trafic aglomerat, consum circa 8-9 l/100 km.
Echipare Luxury, deci sunt dotat
Pentru motorizarea 2.2 D-4D, care ma defineste, sunt disponibile doua versiuni de echipare: Executive si Luxury. Ma regasesc in cea din urma. Daca prima costa 30.707 euro (cu TVA inclus), pretul meu este de 33.867 euro (cu TVA inclus). O diferenta mica pentru cate ofer in plus. (Daca ma doriti vopsit metalizat, mai scoateti 400 de euro din buzunar) Lista mea de dotari standard este lunga si cuprinzatoare. La exterior te atrag cu jantele din aliaj, de 17 toli, cu proiectoarele de ceata, cu oglinzile retrovizoare incalzite, reglabile si pliabile electric, cu trapa si cu geamurile fumurii.
Pentru interior ofer sistem Smart Entry & Start, volan multifunctional si reglabil pe doua axe, climatizare cu doua zone, sistem audio Radio CD&MP3 cu sase difuzoare si Bluetooth, bancheta cu sistem Easy Flat, pilot automat, faruri automate, navigatie cu ecran tactil si hard de 40 GB, cu actionare vocala, reglaje electrice pentru scaunul soferului, incalzire pentru locurile din fata si tapiterie din piele.
Daca te gandesti la siguranta, si la acest capitol bifez functii importante: airbag-uri frontale, laterale si cortina, precum si airbag pentru genunchii soferului, tetiere active, sistem de franare cu ABS, EBD si BA, control al tractiunii si asistenta la pornirea pe plan inclinat.
Verdict
Faptul ca sunt un SUV compact spune multe. Nu te vei chinui cu mine in oras ci din contra – ma prezint mai manevrabil decat multe hatchback-uri sau berline compacte. In plus, am o suspensie creata parca pentru drumurile afectate din Romania. Indiferent de gropile care imi ies in cale, am grija ca voi, pasagerii, sa nu resimtiti socuri puternice. Ceea ce ma deranjeaza foarte mult este ca lumea uita ca eu nu sunt o masina de oras. Dimpotriva, mie-mi place sa ma joc! Imi place sa explorez ceea ce se afla dincolo de limitele soselei.
Bine, sa nu ma intelegeti gresit. Nu refuz niciodata un asfalt curat, o autostrada intinsa sau o calatorie distractiva, asa cum nu refuz nici orasele aglomerate. Sunt partenerul perfect pentru oricine. Cu atat mai mult pentru familii si pentru grupurile de prieteni care adora sa iasa din cotidian. Dar una dintre pasiunile mele este natura. Ador sa fiu pus la incercare in orice conditii. Atunci cand soseaua se termina, eu nu intorc, ci merg inainte. Nu sunt un off-roader si nici nu imi doresc. Sunt un RAV4!