Teste

Mighty Mini – Test Mini Cooper S

De 8 iulie 2014No Comments

Dimensiunile modelelor Mini cresc usor de la generatie la generatie, insa spiritul “razboinic” si agilitatea sunt caracteristici ce pana acum nu au lipsit, iar noua generatie ne propune o schimbare in bine din acest punct de vedere.

Noile tehnologii, atat in domeniul sigurantei cat si al performantelor, au facut ca dimensiunile si greutatea masinilor ca creasca o data cu fiecare generatie nou lansata. Sigur, exceptii sunt destule, insa Mini are de aparat o reputatie influentata de modelul original lansat in 1959, dar si de numele mai mult decat sugestiv.

Design – Confort

Mini Cooper a fost intotdeauna o prezenta inedita in trafic, iar cea mai noua generatie nu face exceptie. Atentia acordata detaliilor te face sa studiezi cu meticulozitate toate formele caroseriei, efortul fiindu-ti rasplatit prin descoperirea unor elemente noi care ti-au scapat la prima vedere.

Apartenenta la familia Mini este evidenta, insa fiecare detaliu in parte a fost revizuit si difera fata de ce ai vazut la vechile modele, iar acest lucru te va face sa cauti diferentele care fac noua generatie sa arate mai bine.

Schimbarile sunt mai usor de remarcat in habitaclu, unde a fost pastrata configuratia cu cadran rotund pentru consola centrala, insa finisarile de o calitate superioara te fac sa “simti” luxul chiar daca masina masoara doar 3,85 m lungime.

Aparitia unui head-up display nu face decat sa amplifice caracterul sportiv al masinii si te va ajuta sa ramai cu ochii la drum, la fel ca si cutia de viteze automata ce poate fi comandata cu ajutorul padelelor montate in spatele volanului.

Vitezometrul si turometrul se afla pe pozitia clasica din spatele volanului, fiind insa separate de plansa de bord, iar consola centrala isi pastreaza forma rotunda, comenzile integrate aici fiind dedicate sistemului multimedia. Normele moderne de securitate impun folosirea unor protectii pentru intrerupatoarele din partea de jos a consolei centrale, printre care se afla si cel de pornire al motorulu, dar chiar si asa ne bucuram ca Mini a gasit o solutie de a scapa de butoanele clasice.

Mini Cooper S poate transporta pana la patru persoane, insa e destul de clar ca accentul a fost pus pe locurile din fata. Asta nu inseamna ca pasagerii de pe bancheta nu au parte de confort, insa alte modele de dimensiuni similare ofera ceva mai mult spatiu.

Motor – Cutie de viteze

Mini Cooper S dispune de 192 CP proveniti dintr-un motor turbo de 1,6 litri. Daca tinem cont de valorile vehiculate pentru modelele sport din zilele noastre, suma nu este impresionanta, insa pentru o manina de 3,85 m care cantareste 1,265 kg este mai mult decat suficient pentru a-si merita numele Cooper S.

Cuplul de 300 Nm disponibil inca de la 1.250 rpm face ca plecarile de pe loc si reprizele sa se realizeze fara efort si poti uita, pentru moment, ca sub capota se afla un motor de “doar” 1,6 litri.

Cutia de viteze automata cu sase trepte ajuta din plin la sporirea confortului, mai ales in traficul urban, insa se adapteaza foarte repede unui stil de condus sportiv, caz in care s-ar putea sa simti totusi nevoia de a prelua controlul. Rapoartele primelor patru trepte sunt mai scurte fata de versiunea manuala, ceea ce face ca demarajul pana la 100 km/h sa dureze mai putin cu 0,1 secunde pentru versiunea automata.

Dinamica – Performante

Chiar daca atmosfera sport-premium te poate deruta la prima vedere, Mini Cooper S este un hothatch in adevaratul sens al cuvantului. Cei 192 CP nu mai au nevoie de nici o prezentare, iar suspensia setata pentru performanta va face ca numarul acestora sa para mult mai mare.

Nu ne-am hotarat daca o cutie de viteze manuala ar fi fost mai potrivita pentru un astfel de model, insa fisa tefnica ne arata ca cea automata reuseste sa castige 0,1 secunde in demarajul pana la 100 km/h, care in acest caz dureaza 6,7 secunde, dar pierde 2 km/h la viteza maxima, putand sa atinga 233 km/h.

In avantajul cutiei de viteze automat este si consumul de combustibil, conform declaratiilor constructorului Mini Cooper S avand nevoie in medie de doar 5,2 l/100 km, consumul in oras fiind de 6,8 l/100 km.

Concluzie

Mini Cooper S pastreaza caracterul sportiv al vechii generatii si aduce un plus de eleganta si confort. Cutia de viteze automata reuseste sa gestioneze bine cei 192 CP ai motorului si ofera un consum de combustibil ceva mai mic in comparatie cu cea manuala, asadar este cea mai buna alegere, insa o cutie de viteze manuala iti va da cu siguranta mai multa satisfactie.

Ocupantii locurilor din fata vor fi “rasfatati” de Mini Cooper S prin designul original al plansei de bord si performantele excelente. Pentru ca toate acestea sa incapa intr-o masina de doar 3,85 metri, au fost sacrificate locurile din spate, care sunt “la limita” pentru doi adulti si volumul portbagajului care se limiteaza la 211 litri, dar ne indoim ca si acestia vor fi folositi.

{gallery}Mini Cooper S{/gallery}

Share

Leave a Reply

4 × three =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373