Teste

Miscare continua – Test cu Hyundai Santa Fe

De 6 iunie 2013No Comments

SUV-ul de referinta din gama Hyundai a ajuns la maturitate si ne promite ca este pregatit din toate punctele de vedere sa faca fata modelelor concurente.

Generatia anterioara Santa Fe a fost un model care a atras in primul rand prin pret si fiabilitate, insa nu se putea compara cu celelalte SUV-uri la finisari si design, desi in unele locuri “influentele” sunt destul de vizibile.

Fiecare lansare a unei generatii noi aduce pentru Hyundai un pas mare inainte din toate punctele de vedere. Cu noul Santa Fe evolutia este parca si mai vizibila, coreeni fiind impulsionati parca de succesul pe care generatia precedenta l-a avut.

Design/Confort

Noul Santa Fe vine cu o schimbare radicala a designului exterior care foloseste noua identitate Hyundai si cu care si-a castigat dreptul de a sta in rand cu modelele care reprezinta producatorii consacrati.

Defapt, o camparatie rapida cu acestea scoate in evidenta faptul ca noul Santa Fe arata poate cel mai bine dintre toate, dar pana la urma este o chestiune care tine de gust. Hyundai s-a straduit sa faca noul Santa Fe cat mai modern posibil si cat mai musculos, pentru asta a apelat la niste faruri de dimensiuni generoase echipate cu nelipsitele lumini de zi si la un desing plin de detalii.  

Partea frontala masiva si montantul C care incepe practic de pe portierele din spate, dau senzatia ca Santa Fe este o masina mult mai mare. Totusi, cu o lungime de 4,69 m  acesta nu poate fi caracterizat sub nici o forma drept “mastodont”, mai ales in traficul urban. Aspectul de “tanculet” cu suprafete vitrate relativ mici sacrifica din pacate si vizivilitatea si perceptia corecta de la volan a gabaritului masinii, acest lucru fiind deranjant in locurile de parcare mai stramte. Exista, bineinteles, camera pentru marsarier si senzorii de parcare care intotdeauna salveaza situatia, dar am fi apreciat ceva mai multa vizibilitate.

Tema noului limbaj de design Hyundai este forma calandrului, aceasta fiind preluata si in habitaclu de consola centrala. Pastrarea unei legaturi stilistice este laudabila, insa acesta a fortat gurile de ventilatie de aici sa adopte o forma, hai sa-i spunem mai putin intalnita, iar forma dreptunghiulara a ecranul sistemului multimedia nu se prea potriveste cu restul.

Scaunele ofera un confort foarte bun, iar poztia ideala la volan nu se lasa prea mult cautata. Comenzile esentiale sunt la indemana, Hyundai exagerand in sensul bun in acesta privinta si a montat pe volan si comenzile pentru sistemul Bluetooth si ale computerului de bord. Aceste butoane se afla doar pe volan, dar sunt pozitionate in partea de jos pentru a nu se amesteca cu celelalte si, oricm, sunt destinate exclusiv soferului.

Spatiile de depozitare sunt din belsug, in cotiera si chiar la baza consolei centrale, unde gasim si doua prize de 12V si conectorii USB si AUX. Ar fi fost bine daca acest compartimet se putea inchide, asa ramane doar varianta cotierei centrale pentru depozitarea obiectelor care vor ramane in masina.

Dinamica / Performante

Cea mai noua generatie Santa Fe a evoluat si in ceea ce priveste comportamentul rutier. Sigur, o mana de ajutor vine si din partea jantelor de 19”, dar chiar si asa suspensia este mai ferma iar masina nu se mai inclina pe viraje atat de mult ca generatia precedenta.

Masina nu-i va da celui aflat la volan senzatia ca nu mai controleaza situatia nici chiar atunci cand se apropie de limita aderentei. Nu vorbim aici de un comportament sportiv, dar avand in vedere gabaritul si destinatia masinii am apreciat felul in care noul Santa Fe “se tine” de drum. Un alt lucru care ne place la noul Santa Fe este raspunsul prompt al pedalei de frana care poate fi dozata fara probleme.

Directia asistata electric este foarte usora la manevrele de parcare, cateodata parca prea usoara, si se intareste in fuctie de viteza insa pe ansambu nu necesita prea mult effort in nici o situatie. Un stil de condus responsabil nu-i va scoate niciodata la iveala minusurile care isi fac aparitia cand aderenta pneurilor se apropie de limita.

Motor / Cutie de viteze

Santa Fe are sub capota un motor diesel de 2,2 litri care produce 197 CP, acestia fiind mai mult decat suficienti pentru orice situatie din trafic. Cuplul de 421 Nm disponibil inca de la 1,800 rpm isi spune cuvantul si in timpul depasirilor cand masina nu va dezamagi la reprize.

Cutia de viteze automata cu sase trepte este setata si ea tot catre confort. Schimbarea treptelor nu se face foarte rapid insa este fara socuri iar accelerarea constanta.  Este disponibil si un mod manual de schimbare a treptelor, dar doar din maneta, volanul nefiind prevazut cu padele. Nu exista nici un selector care sa permita schimbarea programului de lucru nici pentru cutia de viteze nici pentru cea de transfer. Un singur buton plasat in partea din stanga a volanului permite blocarea diferentialului spate si inca unul care ofera asistare la coborarea pantelor. Teoretic, ar fi dat bine cateva comenzi pentru setarea transmsiei integrale, dar in practica aceste butoane ar fi ramas neatinse si ar fi incarcat inutil bordul si “nota de plata”.

Concluzie

Generatia anterioara Santa Fe s-a bucurat de un succes imens si inca are multi fani. Cu noul Santa Fe, Hyundai mai urca o treapta pe scara sociala dar pretul ramane in continuare atuul principal, prin prisma dotarilor pe care constructorul coreean le ofera standard.

Motorul diesel de 2,2 litri este singurul disponibil pentru acest model. Nu credem ca si-ar dori cineva mai mult cai putere si nici ca cineva ar accepta mai putini doar pentru a economisii cateva mii de euro. In aceeasi situatie se afla su cutia de viteze automata cu sase trepte care insa ar putea sa nu fie chiar pe gustul majoritatii clientilor.

Pretul de 41.333 de euro este “la oferta” si pozitioneaza masina la acelasi nivel cu modelele de baza dar similare ca performante din gama X3 de exemplu. In plus fata de acestea Hyundai ofera o dotare completa la care se mai poate adauga doar vopseaua metalizata.

 

[widgetkit id=7]

Share

Leave a Reply

three × three =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373