Gama i10 de la Hyundai a adus inca de la lansare o latura practica si “agila” in gama, insa de la aparitia ultimei generatii la toate cele de sus se mai adauga si putina eleganta.
Coreeni au inteles ca acest segment nu se mai bazeaza doar pe pret si functionalitate si ca orice model care vrea sa fie un jucator important trebuie sa aibe si stil, chiar daca e vorba de o masina de oras.
Design / Confort
Fara sa aibe un model retro din care sa se inspire, designerii Hyundai au reusit sa transforme total vechea generatie i10, care era evident construita pentru a-si indeplini sarcinile de baza, intr-o masina care te face sa te opresti pentru a o studia, mai ales daca este vorba de echiparea superioara.
Desigur, in cazul modelului testat de noi, ajuta mult si culoarea, insa nu putem sa nu remarcam atentia ce a fost acordata detaliilor unei masini de oras. Cu toate acestea, Hyundai i10 nu se adreseaza neaparat sexului frumos, potrivindu-se foarte bine si cu un stil de viata “masculin”.
Ce ne-a impresionat la prima privire aruncata in habitaclu a fost tapiteria in doua culori asortata cu vopseaua de la exterior, in cazul nostru negru – portocaliu, care alunga monotonia ce se instaleaza in masina cand stai de trei ori la acelasi semafor.
Butonul rotativ de dimensiuni generoase care comanda instalatia de climatizare la alte modele Hyundai lipseste aici, i10 avand parte de o configuratie standard la acest capitor.
Pozitia la volan este specifica acestui gen de masina, ideea de baza fiind vizibilitatea si accesul usor in habitaclu, cu alte cuvinte o pozitie cat mai inalta cu putinta. Daca tot am deschi subiectul vizibilitatii, va mai putem spune ca nu am avut nici o problema la acest capitol, geamurule laterale fiind suficient de joase petru a ne permite sa ne orientam si in cele mai stramte spatii de parcare. Asta este insa valabil in fata, in spate e alta poveste care are ca subiect principal montantii C si linia geamurilor care urca puternic in ultima parte, fapt care ne-a obligat sa ne bazam mai mult pe oglinzile retrovizoare si pe senzorii de parcare.
La crearea unei atmosfere confortabile colaboreaza si motorul pe benzina care este mut cand masina sta pe loc, iar in mers incepe sa se remarce abia dupa depasirea turatiei de 4.000 rpm.
Motor / Cutie de viteze
La prima vedere un motor pe benzina de 1,25 litri pare la limita pentru un automobil, chiar si in cazul in care lungimea acestuia nu depaseste 3.66 m. Insa cei 87 CP se descurca foarte bine in aglomeratiile urbane si reusesc ca ofere suficiente performante si in afara localitatilor, insa pentru a le obtine este nevoie ca acul turometrului sa se mentina in jumatatea superioara a plajei de turatii. In acest fel va puteti bucura de o masinuta sprintena cu care va puteti strecura fara probleme.
Dinamica / Performante
Pentru o masina de oras sunt irelevante datele tehnice standard ca viteza maxima sau demarajul pana la 100 km/h, totusi o sa vi le spunem ca sa va puteti face o idee. Hyundai i10 cu motorul de 1,2 litri poate atinge o viteza maxima de 171 km/h si atinge 100 km/h dupa 12,3 secunde. Revenind la ce ne intereseaza, anume traficul din oras, am fost multumiti de felul in care masina s-a achitat de sarcinile zilnice, iuteala de care dau dovada motorul si directia dandu-me posibilitatea sa „profitam” de numeroase ocazii.
Cutia de viteze cu cinci trepte este etajata pentru a favoriza demarajul pana pe la treapta a treia si se manevreaza cu usurinta, maneta fiind pozitionata foarte sus, aproape de plansa de bord. Pentru a nu face o corvoada din schimbarea treptelor, cursa ambreiajului este scurta iar rezistenta pedalei destul de mica.
La capitolul conectivitate i10 sta foarte bine, masina fiind echipata cu conexiune Bluetooth, iar pe consola centrala se afla o priza de 12V care este insa destinata in general pasagerilor de pe bancheta, deoarece sub capacul aflat in fata schimbatorului de viteze se gaseste bricheta, pozitionata incomod pentru un fumator, insa idel pentru cei care vor sa-si lase MP3 Player-ul in masina, deoarece tot aici se afla si mufele USB si AUX.
Hyundai i10 beneficiaza si de computer de bord care, specific constructorului coreean, poate fi actionat doar cu ajutorul celor doua butoane plasate in partea de jos a volanului. Sunt la indemana, intr-adevar, insa unora s-ar putea sa nu le placa un volan atat de incarcat, nu e cazul nostru insa.
Concluzie
Hyundai i10 este o masinca care, in ciuda trendului general, se adreseaza ambelor sexe. Daca va doriti o masina care sa se strecoare in trafic dar sa ofere in acelasi timp si un confort peste medie cu mai toate dotarile nececare pentru a face fata traficului, atunci i10 este o optiune foarte buna. Sigur, concurenta in acest segment e mare, insa stilul face ca pretul unei masini de oras sa cresca mult in anumite cazui. Nu este valabil insa si la i10 care are un pret de plecare de 8.622 de euro cu tot cu TVA, pentru motorizarea de un litru si 66 CP.
{gallery}Hyundai i10 test{/gallery}