Teste

Moda SUV-urilor – Test cu Mercedes-Benz GLK facelift

De 13 aprilie 2013No Comments
; ; ; ; ; ;

Modelul german a pastrat hainele fine de la exterior, primind un plus de lumina odata cu noile LED-uri, si a schimbat complet interiorul unde nivelul calitativ arata cu adevarat premium. 

A fost adus pe lume de o anume Samantha din “Sex and the City”. Aceasta va ramane in istorie prima aparitie publica a noului model GLK. Cum New York-ul pare sa fie prima casa a lui GLK, Mercedes-Benz a ales orasul care nu doarme niciodata pentru prezentarea facelift-ului. Dupa patru ani in care cel mai mic SUV german a cunoscut un proces de restilizare care nu aduce multe noutati la exterior dar care schimba substantial interiorul. Era nevoie de aceasta operatie estetica pentru ca GLK sa-si castige titlul de Mercedes, judecand dupa ceea ce oferea vechiul interior. Daca vrem sa fim sexisti, un SUV compact poate suna a masina de femeie, de aici si legatura cu Kim Cattrall din “Sex and the City”, insa am experimentat pe barba noastra cum GLK facelift nu poate face rau nici unui barbat.

Motor 2.2 CDI Blue Efficiency

 

Este prima motorizare din gama lui GLK, un diesel de 2.2 litri fiind mult mai apropiat de ceea ce ar putea prefera clientela din Romania. Oferta variata in cazul diesel-urilor mai cuprinde un 2.2 BlueTEC si un 3.0 CDI cu 265 cai putere. Cine vrea benzina trebuie sa plateasca inalta performanta, pentru GLK 350 este disponibil cu un propulsor de 3.5 litri si 306 cai putere.

Coboram de la inaltimea celor mai avansate motoare spre un mult mai naturalul CDI de 2.2 litri cu 170 de cai putere. Propulsorul dovedeste eficienta si garanteaza nevoia de putere prin caii disponibili in totalitate la 3.200 rpm sau momentul maxim, realizabil inca de la 1.400 rpm. Astfel, ne putem baza pe o oarecare agilitate sau plecari de pe loc satisfacatoare, in cazul lui GLK 220 CDI 4Matic Blue Efficiency. Inginerii Mercedes au reusit sa aduca puterea maxima mai repede decat in cazul versiunii pre-facelift – la 3.200 rpm acum- lucru care ofera o satisfactie dinamica in plus.

Cuplul este cu adevarat impresionant, mai ales pentru ca incepe de foarte jos in turatie, si creste mult nota motorului. Un plus evident pe care il recomandam din plin in defavoarea cutiei manuale este transmisia automata 7G-Tronic – cu 7 trepte- extrem de bine etajata si foarte eficienta la schimbul vitezelor. Cei patru cilindri ai motorului sunt anihilati cand vine vorba de zgomot, pentru ca un interior elegant nu putea fi perturbat de vibratii sau decibeli nedoriti. Propulsorul isi arata caracterul dinamic abia dupa 2500-3000 rotatii per minut, moment in care diesel-ul isi face simtita prezenta si in urechile ocupantilor de la interior. Facelift-ul aduce o imbunatatire la nivelul consumului, scadere existenta mai ales in cazul cutiei automate. Mercedes anunta un nivel mixt de 6,1 litri la 100 km, cu un consum urban de 7,1 litri si unul extraurban de 5,5 litri. Realitatea din teren este cu totul alta.

Cand folositi consumatorii, calcati pedala fara restrictii si va mai si aflati intr-un oras insuportabil de aglomerat, consumul real va depasi nivelul a 11 litri la 100 km. Folosirea sistemului Start-Stop, extrem de util in oras (este adevarat ca mai putin placut) si adoptarea unui stil de pilotaj defensiv va ajuta GLK-ul sa se apropie de cifrele oficiale. In acest regim de rulare, consumul inregistrat la 100 km rulati doar in Bucuresti a ajuns la 9,2 litri la 100 km, in conditiile in care am utilizat aerul conditionat si n-am beneficiat de traficul de weekend. Mercedes-Benz GLK demonstreaza ca este crescut in suburbii, pentru ca nivelul consumului extraurban este mult mai apropiat de cel din cartea tehnica. Pe drumurile judetele de la noi, indicatorul de consum ne-a aratat 6,5 litri la 100 km, in timp ce pe autostrada consumul creste odata cu viteza de rulare.

Dinamica & Comportament

Chiar si cu cea mai lenta versiune a lui Mercedes GLK vei descoperi ca sprintezi pe prima suta in 8,8 secunde. Viteza maxima este mai mult decat suficienta la 205 km/h. Versiunea cu transmisie manuala este nitel mai rapida, insa tot nu acopera confortul premium oferit de 7G-Tronic. Cutia raspunde mai putin eficient in modul de schimb manual, un lucru care merita sa fie indreptat pe viitor. Din spatele volanului, intr-un SUV luxos cum este GLK ai putea cere mai mult de la reprize, care sunt corecte de altfel, insa sa nu uitam ca vorbim de un diesel entry-level. Crossover-ul celor de la Mercedes dispune de un comportament demn de cuvantul agilitate, iar depasirile nu vor fi constitui o problema pentru cutia automata.

Directia asistata ofera in timpul manevrelor rapide un raspuns destul de lent, una dintre putinele erori necorectate de acest facelift.

SUV-ul compact a fost orientat inainte de toate spre eleganta. Cum in camera elegantei traieste confortul, era evident ca suspensiile nu vor setate sportiv. Suspensia lui Mercedes GLK lucreaza cu finete si este incantatoare la intalnirea cu demonii asfaltului romanesc, insa nu se impaca prea bine cu virajul. Fiind si SUV, modelul german prezinta un ruliu natural pe viraje, dar care are totusi meritul de a nu fi foarte suparator. La capitolul dinamica, lucrurile nu stau tocmai cum am fi vrut, crosssover-ul fiind in mod clar inchinat soferilor mai linistiti. Mercedes a mizat pe placerea unui condus defensiv, cand ai timp sa te bucuri de gadget-urile de la interior sau pur si simplu sa admiri peisajul. La drum lung, modul usor in care se conduce vehiculul, raspunsul perfect al comenzilor, confortul materialelor si functiilor tehnologice premium isi vor spune cuvantul si vor explica diferenta de pret pe care o presupune un Mercedes.

Design

Un Mercedes ramane un Mercedes chiar si cand designul nu este reusit. Desi un SUV are mari sanse sa se inscrie la acest capitol, nu este cazul acum. Pentru ca GLK reuseste sa se faca atractiv din punct de vedere estetic si original in segment. Nu s-a adoptat o tinuta fluida, ci mai degraba una bazata pe valorile clasice, unde unghiurile drepte construiesc forma. GLK este din acest punct de vedere un Mercedes pana in maduva oaselor si exceleaza la impresia artistica.

A fost motivul principal pentru care facelift-ul n-a avut ce sa corecteze, pentru ca publicul a reactionat pozitiv la infatisarea lui GLK. Atat partea frontala cat si spatele raspunde nevoii de agresivitate cu care se bucura clientii ce apreciaza designul. Zona atribuita insertiilor de LED a cunoscut o extindere iar bara frontala prezinta cateva noutati. Liniile stilistice raman fidele formei generale si au rolul de a intari ideea de la care s-a pornit. Mercedes GLK arata mai mult decat bine ceea ce se poate astepta de la un SUV iar designul este fara indoiala unul dintre punctele forte.

Interior

Am ajuns in punctul in care facelift-ul isi face cu adevarat simtita prezenta. Erorile aduse de prima generatie a modelului au fost corectate. Calitatea materialelor si mai ales finisajele au cunoscut o crestere substantiala. Mercedes a integrat un sistem Infotainment cu optiune pentru incorporare iPad. Sistemul Attention Assist, care consta intr-o camera video cu vedere la 180 de grade si Blind Assist, completeaza noutatile venite odata cu versiunea restilizata.

Spiritul ergonomic al interiorului este evident, chiar daca amplasarea manetei schimbatorului in dreapta volanului si nu jos pe consola poate necesita un timp mai lung de adaptare. Scaunele imbracate in piele, disponibile pe versiunea testata de noi, ofera un confort exemplabil chiar si la drum mai lung iar numeroasele posibilitati de setare nu pot fi decat placute. Plansa de bord a castigat mult la capitolul aspect. Daca nivelul functional a ramas aproximativ identic, calitatea plasticului moale implementat odata cu facelift-ul, insertiile din imitatii de lemn sau aluminiu si executarea finisajelor ne vorbesc un limbaj premium mai mult decat clar.

Cotiera cu deschidere din mijloc este insotita in apropiere de joystick-ul cu care se pot manevra functiile existente pe ecranul LCD, iar scoaterea schimbatorului aduce mai mult spatiu de depozitare pe consola. Multe dintre elementele aduse de facelift sunt preluate de pe E-Klasse si sporesc nivelul elegantei lui GLK. Un plus evident regasim si in cazul aeratoarelor, care au primit aspectul celor implementate pentru prima data pe SLS. Luminile ambientale, pedalierul si covorasele completeaza senzatia de lux oferita de habitaclu. Mercedes a optat pentru implementarea unui volan mai atractiv, cu un look sportiv.

Concluzie

Este suficient sa deschizi usa pentru a constata ca operatia (estetica) a fost reusita. Modelul nu avea probleme la exterior, insa suferea tacit la interior. Nu era un Mercedes demn pana cand facelift-ul a venit sa rezolve problema. De acum, Mercedes-Benz GLK raspunde tuturor pretentiilor si este un crossover care ridica standardele chiar si pentru segmentul premium. Desi din punct de vedere dinamic se mai pot face corectii, masina nu se comporta deloc gresit iar raspunsul la comenzile soferului este unul bun. Mercedes a demonstrat prin faceliftul lui GLK ca mizeaza tot pe satisfactia clientilor, pe eleganta, confort si nu in ultimul rand lux. Luxul si Mercedes merg mana in mana insa au un inconvenient – pretul.

Pretul versiunii testate de Voom.ro – GLK 220 CDI 4Matic Blue Efficiency – este de 43.276 euro cu TVA. Pentru versiunea cu transmisie manuala si un nivel de echipare mai jos, pretul incepe de la 39.990 euro cu TVA.

Share

Leave a Reply

2 × 5 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373