
Lider în domeniul vehiculului electric cu gama Z.E., cu o expertiză unică în motorsport, Renault intră în noul Campionat FIA al Formulei E. Proiectat în colaborare cu Renault Sport și revelat în premieră mondială la Frankfurt, Spark-Renault SRT_01E este monopostul care va fi utilizat de cele 10 echipe înscrise în competiție începând cu septembrie 2014.
O eră nouă în sportul auto
Laborator pentru noile tehnologii, sportul auto nu putea fi ocolit de tendința propulsiilor electrice, o realitate deja în viața de serie, datorită investițiilor constructorilor de prim rang, printre care se detașează Renault ca lider în domeniu. Astfel, Formula 1 ia un viraj radical în 2014, cu reglementări referitoare la introducerea noilor reglementări Power Units, cu motoare turbo cu cilindree redusă și sisteme de recuperare a energiei foarte eficiente. Sub impulsul Federației Internaționale de Automobile (FIA), Formula E explorează o altă pistă: monoposturi 100% electrice cu zero emisii. Primul campionat de Formula E se va ține din septembrie 2014 până în iunie 2015. Competiția va fi organizată în 10 etape, fiecare organizată în centrul unui mare oraș european (Londra, Berlin, Roma), asiatic (Beijing, Bangkok șiPutrajaya) sau american (Los Angeles, Miami, Rio de Janeiro, Buenos Aires). În cadrul primului sezon, 20 de piloți repartizați în 10 echipe vor concura la volanul monoposturilor numite Spark-Renault SRT_01E.
Formula E holdings, promotor al campionatului mondial FIA de Formula E, le-a solicitat celor de la Spark Racing Technology proiectarea și fabricarea primelor 40 de monoposturi. Aceste mașini sunt omologate conform unor reglementări care prevăd nivelurile de performanță, de siguranță și de costuri, ceea ce le va permite altor constructori să se implice.
Spark-Renault SRT_01E combină cea mai avansată tehnologie de tracțiune electrică cu designul inovator. Aerodinamismul este astfel conceput pentru a facilita depășirile, în timp ce caroseria relativ ridicată este adecvată circuitelor urbane pe care va trece. Din punct de vedere al siguranței, mașina răspunde reglementărilor în vigoare în prezent din Formula 1. Bateria, la fel ca pilotul, are propria celulă de supraviețuire. Cu o masă de 200 kg, este omologată conform normelor internaționale de transport. Motorul electric furnizează 200 kW, sau 270 CP și acționează roțile spate. Piloții vor putea folosi toată puterea în etapele de calificare. În cadrul curselor propriu-zise, aceasta va fi limitată la 133 kW (180 CP), cu un mod ‘push-to-pass’ care le va permite să beneficieze temporar de 200 kW (270 CP). Acest sistem le va permite să combine autonomia și oportunitățile de depășire.
Proiectanții au reușit să facă astfel încât masa vehiculului (minim 800 de kg cu pilot la bord) să fie comparabilă cu cea a unei mașini cu combustie internă. Simulările de performanță estimează că Spark-Renault SRT_01E va trece de la 0 la 100 km/h în 3 secunde, în timp ce viteza va fi de maxim 200 km/h pentru a garanta un nivel de siguranță maxim pe circuitele urbane.
„Am demarat acest proiect cu entuziasm pentru că ne oferea ocazia să explorăm piste noi. Nimeni nu proiectase înainte un monopost electric la acest nivel de performanță! Mai mult chiar, există și ambiția de a produce în serie mică într-o perioadă de timp limitată! S-a ținut cont de numeroase constrângeri: de masă, de siguranță sau de temperatură. Rezultat obținut datorită competențelor complementare ale membrilor consorţiului, Spark-Renault SRT_01E reprezintă o sinteză bună a cunoștințelor actuale. Suntem siguri că este vorba de un monopost care va face istorie în motorsport”, spune François Champod – Responsabil tehnic competiție Renault Sport Technologies și coordonator Renault pentru Formula E.