HighlightStiri

Mos Craciun a venit si la eterna Lada

De 24 decembrie 2019No Comments
;;;;

 

Este faceliftul cu numarul „n” al modelului lansat de Lada in 1977 si produs fara oprire de atunci. Toata lumea o stie drept Niva, dar numele a ramas proprietate Chevrolet, ceea ce i-a determinat pe rusi sa o reboteze oficial drept Lada 4×4. Comunicatul de presa anunta schimbari oarecum spectaculoase, dar de fapt este vorba despre modificari minore aduse unui model care s-a conservat pe piata aproape in aceeasi forma ca acum 42 de ani. Partea tehnica ramane neatinsa, cu o singura motorizare cu benzina, de 1.7 litri, ce dezvolta 83 CP si 129 Nm, ambele la aceeasi turatie, de 4.000 rpm. Este un propulsor ce indeplineste normele Euro 6, Lada 4×4 fiind vanduta oficial pe piata germana si in alte cateva state europene. Tractiunea integrala este permanenta, are reductor si diferentiale blocabile manual, respectiv cutie de viteze manuala cu cinci trepte.

La exterior proiectoarele au fost incroporate in bara anterioara, iar restul innoirilor sunt in habitaclu. Mai precis, comenzi noi pentru sistemul de climatizare, un torpedou mai incapator, doua prize de 12 V pe consola, iluminare alba pentru vitezometru si turometru, cateva functii adaugate computerului de bord si doua locasuri noi pentru doze, pe tunelul central. Nu va ganditi la ceva digital, modern sau wow. Chiar si pentru un ochi avizat, interiorul pare la fel ca acum cel putin 10 ani. Echipamente precum aer conditionat sau scaune incalzite sunt oferite optional.

Scaunele fata au fost reproiectate, iar in cazul caroseriei cu trei usi au primit un sistem mai fiabil de pliere. In spate au aparut, in sfarsit, doua tetiere, iar in viitor va fi introdusa iluminare progresiva. Din punct de vedere al confortului, antifonarea a primit mai multa atentie, iar suportii de motor au fost modificati.

O Lada 4×4 cu trei usi costa in Germania 11.990 euro.

Share

Leave a Reply

14 − 9 =