
Unul dintre cele mai spectaculoase motoare din gama modelelor de performanta este V8-ul Audi de 4.2 litri. Soarta acestui motor era pecetluita la nivel declarativ odata cu lansarea noului V8 biturbo de 4.0 litri, motor care si-a luat locul pe modele precum S6 sau S7.
Totusi, Audi se pare ca va continua sa produca deja legendarul sau V8 de 4.2 litri si-l va pune pe noua generatie a celui mai performant mdoel din gama: R8.
Toata lumea se astepta la noul biturbo pentru R8, insa decizia a ramas pe mana inginerilor. De fapt, decizia a fost impusa in timpul testelor, cand au fost probleme severe la sistemul de racire.
Cum nu se doreau probleme de fiabilitate, s-a apelat la solutia mai veche si mai sigura: V8 4.2 litri. Dincolo de acest aspect, implementarea motorului biturbo ar fi obligat Audi sa ridice puterea versiunii V10. Oficialii Audi n-au dorit sa comenteze pe marginea subiectului.