Teste

Multifunctional – Test Opel Crossland 1.2 130 CP

De 31 mai 2022iunie 2nd, 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Suntem, fara doar si poate, in plina era a segmentului B-SUV, iar Opel Crossland este unul dintre performerii pietei, fiind acum disponibil cu un facelift interesant. Cea mai importanta modificare exterioara primita la sfarsitul lui 2020 a fost calandrul Opel Vizor, care au adus crossover-ul in linie cu noua identitate vizuala a marcii.

Este cel mai contrastant element prin care veti deosebi o versiune non-facelift de una cu restilizare, in conditiile in care barele de protectie au fost modificate mai putin spectaculos. De asemenea, particula X din denumnire a disparut.

Interior cu iz de MPV

Crossland a fost gandit pentru a se adapta atat nevoilor de mobiliate urbane, dar si unui stil de viata activ. Cu 4,21 metri lungime isi gaseste locul perfect in aglomeratia oraselor, in vreme ce inaltimea de 1,60 metri a fost folosita pentru a aduce libertate de miscare la nivelul capului si persoanelor mai inalte, 180 – 1,85 metri.

Cu 2,6 metri alocati ampatamentului Crossland este mai darnic cu spatiul pentru genunchii pasagerilor din spate decat un model de clasa B, precum Corsa, avand in vedere si bancheta culisabila pe o distanta de 15 cm, disponibila pe anumite echipari.

La randul sau, portbagajul este mai mare, 410 litri (520 litri cu bancheta in pozitia maxim fata), compartimentabili cu o placa despartitoare la o treime distanta de podea. Are si un fel de agatatoari turnate din plastic, utile cand ai de transportat pungi cu obiecte sensibile, fructe sau legume.

Usile posterioare sunt insa destul de inguste, accesul in masina nefiind unul extrem de facil. Sunt si guri de aerisire pentru locurile din spate, in functie de echipare (climatizarea automata este dual zone), iar panourile usilor au buzunare mici, care pot primi doar un PET de 0,5 litri.

Pentru mine, ca sofer, Crossland imi ofera o pozitie de condus bine configurabila, cu o plaja mare de ajustare pentru volan si scaun. Am apreciat ca Opel a prevazut pentru un model din acest segment sezut cu lungime variabila, stiut fiind faptul ca la o masina de clasa B sunt uneori probleme cu dimensionarea scaunelor.

Oricum, in zona din fata a habitaclului configuratia este aerisita, cu buzunare mari in portiere, un compartiment de depozitare generos intre scaune (fara capac, la care au acces si pasagerii din spate), doua locasuri pentru doze de bauturi si inca un spatiu de depozitare in fata schimbatorului de viteze. Acolo se gasesc si cele doua porturi USB-A, prin care telefonul se poate conecta prin cablu la sistemul de infotainment.

De altfel, conexiunea Apple CarPlay si Android Auto sunt printre noile functii ce au fost introduse odata cu faceliftul (pentru aceasta facilitate trebuie bifat de pe lista de optionale sistemul iO6 – Navi 5.0 IntelliLink, 603 euro). Majoritatea functiilor sunt accesate de pe ecranul tactil, care are si butoane fizice pentru a accesa rapid diverse meniuri, in vreme ce sistemul de climatizare se seteaza atat din interfata cu butoane, cat si de pe display.

In afara de tapiteria bicolora negru-gri si alte cateva zone de pe plansa de bord, usi si volan, tot de nuanta gri inchis, atmosfera interioara este destul de sobra. Materialele sunt specifice unui model de clasa mica, fie el crossover, adica plastice tari, de diferite texturi.

Doar volanul vine imbracat in piele, alaturi de mici portiuni pe panourile usilor fata, unde se regaseste o piele sintetica. O alta particularitate Opel ar fi legata de levierul franei de mana, al carui buton de eliberare este plasat deasupra si nu in capat (nu este un plus sau un minus, oricum te obisnuiesti repede).

Trei cilindri potriviti

Partea mecanica este deja cunoscuta de la alte modele ale Grupului Stellantis. Am avut in test motorul turbo, cu benzina, de 1.2 litri, 130 CP / 5.500 rpm si 230 Nm / 1.750 rpm, in tandem cu transmisia manuala cu sase trepte. Cei trei cilindri sunt, in general, linistiti si cu “bun simt” auditiv, singurele perioade cand isi tradeaza numarul impar fiind la rece, pana in 2.000 rpm cand nu sunt perfect omogeni si in acceleratiile mai puternice.

In schimb, inertia mica a turbinei si cuplul maxim obtinut jos il fac vivace si prompt la ruperile de ritm. Este si destul de elastic in oras, dar pentru mai mult rafinament recomand transmisia automata, care poate fi asociata acestei versiuni de motorizare.

Cine isi pune intrebari de genul cum se descurca cei 1.2 litri la drumuri lungi, il asigur ca totul este mai mult decat interesant. O viteza de croaziere de 130 km/h pe autostrada poate fi mentinuta in limite foarte rezonabile de confort acustic al motorului, pentru ca zgomotul predominant in aceste conditii vine din partea aerodinamicii. Ca si consum, in 354 km, ce au inclus autostrada, drumuri nationale, respectiv 35 de km urban, in cea mai mare parte fara sistemul de aer conditionat in functiune, media s-a stabilizat la 7,3 l/100 km.

Unul dintre avantajele unor astfel de crossovere comparativ cu modelul “clasic” – in acest caz Opel Corsa – il constituie garda la sol mai mare. Pentru ca inseamna mai multa dezinvoltura in afara asfaltului, o adaptare superioara la drumurile stricate si o pozitie mai inalta la volan, de unde o vizibilitate imbunatatita.

Reversul ar fi un centru de greutate mai ridicat, care se simte altfel in curbe. Directia vine cu o asistare orientata spre confort, cu un feedback discret si filtrat, in vreme ce suspensia are o plaja de lucru suficient de mare pentru a absorbi toate denivelarile tipice orasului. Pe macadam, Crossland poate realiza parcursuri destul de rapide, fara teama de a lovi ceva pe sub caroserie.

Buget

Modelul testat, in echiparea Elegance, cu optionale de 1.887 euro (geamuri spate fumurii, stopuri LED, vopsea metalizata, Pachet Park & Go+ format din oglinzi retrovizoare electrice si incalzite rabatabile electric, avertizare punct mort, camera video spate si Navi 5.0 IntelliLink) si un discount aplicat de 928 euro, are un pret de 19.715 euro, TVA inclus.

Este un pachet onest, aducand in standard tot ce ai nevoie de la o masina din acest segment, cu echipamente precum aer conditionat automat, cruise control, conectivitate cu smartphone-ul, oglinzi rabatabile electric, jante de aliaj.

Doritorii de customizare, au o serie de dotari optionale, disponibile in functie de nivelul de echipare – Edition, GS Line si Elegance. Ca si motorizari disponibile, are acest 1.2 in versiunea aspirata de 83 CP, asociata cu o transmisie manuala cu 5 trepte, respectiv turbo, de 110 CP (M6) sau 130 CP (M6 sau A6), fara hibridizare. Este prezent si turbodieselul de 1.5 litri si 110 CP (M6). Pentru intreaga lista de echipamente standard si optionale, culori, jante, tapiterie configuratorul Opel ofera toate detaliile.

Ca si concluzie, Opel propune un pachet coerent, adaptat drumurilor din Romania si nevoilor de spatiu, tipice unui client de segment B-SUV. Din punct de vedere tehnologic are un pachet interesant, incepand cu sistemul de infotainment, posibilitatea de a alege transmisia automata si pana la premiatul motor cu benzina de 1.2 litri.

Share