Clasamentul general a fost rasturnat la ultimul Mare Premiu disputat in Coreea intr-o cursa care a semanat cel mai mult cu sezonul trecut al Formulei 1. Red Bull a plecat din prima linie si a terminat pe primele doua locuri.
Numai locurile celor doi piloti au fost inversate. Asa cum am auzit un comentariu al unui fan F1 imediat dupa cursa, masina lui Vettel a castigat Marele Premiu, poate cel mai urat circuit al campionatului, iar coechipierul sau s-a tinut la o distanta considerabila, caci nu se poate ca un pilot Red Bull sa piarda o cursa importanta pentru titlul de campion mondial chiar pe mana echipei.
Nici Ferrari nu a fost foarte departe la capitolul ordine de echipa. Massa s-a trezit nedorit de nicio echipa si a pus mana pe volan – cam tarziu ca sa impresioneze-, dar se pare ca atunci cand i-a ajuns cutitul la os a inceput cu adevarat sa se puna pe treaba. Si cum Ferrari, asa cum stim toti si de pe vremea marelui Schumacher, tine mult la cei care asculta ordinele echipei, Massa – vizibil mai bun decat Alonso duminica – a stat cuminte la distanta in spatele coechipierului. Bineinteles, dupa un mesaj disperat al echipei: “You’re going too fast”.
Spectacol, imprevizibil, lupta apriga – campionatul a avut parte de toate acestea in sezonul 2012. Dar haideti sa nu exageram, a spus destinul (sau interesul). Pana la urma Formula 1 e pe bani si echipele trebuie sa isi mai spuna si ele cuvantul. Cum spuneam si acum o saptamana, dupa Suzuka, nu castiga intotdeauna cei mai buni piloti in F1.
Daca cele doua echipe care au ramas cu sanse sa castige campionatul prin pilotii lor de top au lucrat indeaproape, si McLaren a incercat sa mai atenueze din scandalul pornit dupa alegerea lui Hamilton de a pleca de la echipa. Pilotul si-a cerut scuze pentru mesajul pe care i l-a dat lui Button pe Twitter, acesta l-a iertat, echipa l-a laudat pentru cursa eroica de duminica. Toate bune si frumoase, caci McLaren a pierdut deja campionatul si un pilot foarte bun, nu isi permite sa mai piarda si puncte pentru imagine. Pentru inca patru curse sunt o mare familie fericita.
Combinatia Button – Hamilton alaturi de McLaren parea una ideala, dar adevarul este ca aceasta noua colaborare a britanicului cu Mercedes, o echipa cu traditie, porneste un cu totul alt capitol in Formula 1 si poate unul care va naste un pilot adevarat din Hamilton.
Sfarsitul campionatului se apropie. Lucrurile raman incerte atat anul acesta, cat si anul viitor. Ma intreb din ce in ce mai mult cum va arata sezonul 2013. Cel mai si cel mai mult ma intreb cum vor arata noile echipe si asta pentru ca adevarul este ca intotdeauna exista si va exista prima masina intr-o echipa. Va fi Hamilton, nou in echipa si poate neobisnuit cu Mercedesul, sau Roseberg, un pilot cu rezultate bunicele pana acum, dar fara pretentii de vedeta? Si intrebarile continua si in ceea ce priveste celalalte echipe. Ramane Webber in umbra lui Vettel? Ce statut va avea tanarul Perez la McLaren? Tot ce sper este ca aceste schimbari sa promoveze in sfarsit talentul si tineretea.
Parerea mea este ca F1 trece printr-o schimbare de generatie si retragerea lui Schumacher este poate un simbol al acestei treceri. Pilotii cu talent crud, chiar si un kamikaze ca Grosjean, au sansa sa arate ce pot. Sezonul urmator castigul este al celui care stie sa profite de aceasta sansa.