Teste

My name is MINI, Racing MIMI!

De 12 decembrie 2021decembrie 15th, 2021No Comments
; ; ; ; ; ; ; ;

Este una dintre acele dimineti in care ai senzatia ca timpul s-a oprit in loc pentru a-si exersa talentul la desenat pe cer, cu nori sporadici, adusi laolalta de un vanticel rece de toamna. Sunt vreo 3 grade afara, dar umiditatea si lumina difuza, combinate cu sentimentul ca soarele este undeva ascuns si incearca sa arunce raze pe pamant, imi dau o stare asemanatoare cu cele pe care le aveam cand mergeam la examene, in sesiune. Acea hipnoza, pentru mine placuta si constructiva, din care ieseam in momentul in care vedeam subiectele, afundandu-ma, din nou, intr-o stare de creatie si concentrare maxima.

Sunt atent la traficul din jurul meu, dar mintea imi este fixata la MINI-ul electric pe care il voi conduce imediat ce ajung pe circuitul AMKART. Ca si cum as repeta o lectie, imi vin in minte diverse informatii despre acesta masina speciala, ce a creat o poveste in sine. Este primul MINI electric de curse din lume, conceput in Romania si sustinut de o echipa nebuna si frumoasa de oameni pasionati. Vitesco Technologies, Automobile Bavaria, Michelin, BCR George, Hashtag Motorsport, Renovatio si Engage Engineering sunt companii implicate in acest proiect, ce a capatat si un supranume: Racing MIMI.

In aceasta enumerare voi da si un nume, pe al lui Alex Seremet, Corporate Communication Manager BMW Group Romania, un catalizator puternic al acestei povesti frumoase. Chiar el ma asteapta langa MINI-ul pe care il vad in zare, pe linia dreapta a circuitului, scos in evidenta de albul ireal al ierbii criogenate de peste noapte, ce imbraca pe lateral cei 1,2 km de sicane.

“Masina te asteapta” este mesajul cu care ma intampina Alex si care ma scoate din hipnoza sesiunii, aruncandu-ma in starea de concentrare in care dau ce este mai bun. Pentru ca, dupa un 2021 in care masina a completat 14 curse in diverse competitii (viteza in coasta, Campionatul National de Super Rally, Campionatul National de Super Slalom, Women Rally, atentie, fara nici o problema tehnica), am ocazia sa o conduc si sa o descopar in mediul in care se simte cel mai bine: pe circuit.

Ma strecor in scaunul Sparco, pe langa bara roll-cage-ului, pentru a ma securiza apoi cu centura de siguranta in 6 puncte, vorbind cu Alex despre celelalte modificari aduse masinii: suspensi KW dedicate MINI Cooper SE, cu reglaj individual compresie si detenta, distantiere de roata pentru marire ecartament, volan de competitie Sparco, raport de transmisie preluat de la BMW i3, decuplare ABS DTC si functie de regenerare energie la ridicarea piciorului de pe acceleratie. Altfel, motorul, transmsia si bateria sunt neschimbate, identice cu ale oricarui MINI Cooper SE, iesit de pe poarta dealerului. S-a renuntat, evident, la bancheta si la panourile portierelor, lasandu-se doar strictul necesar cat sa poti sa deschizi usa din interior. Altfel, sunt lipit de spatarul scaunului scoica si nu ajung sa imi inchid singur portiera…

Apas butonul de pornire si MIMI se activeaza, chiar daca nu se aude nici un sunet de sub capota. Anvelopele sunt contractate de temperatura exterioara si primul tur incerc sa le incalzesc cat pot de mult, dar sa ma si obisnuirsc cu reactiile masinii. Lipsa zgomotului motorului sau evacuarii imi aduce in urechi fix ceea ce fac rotile, cand musca putin din vibratoarele alb-rosii sau topaitul pietricelelor aruncate pe dedesubt cand trec prin zonele aflate usor in afara traiectoriei ideale.

MIMI este foarte reactiv, falsa senzatie de latenta electrica devenind brusca precum o izbitura in ceafa la apasarea pedalei. Sunt mai mult de 270 Nm la roata, cat dezvolta motorul stock, datorita raportului de transmisie de la i3, iar cei 184 CP sunt prea multi pentru dimensiunea circuitului. Acestia si-au facut treaba in timpul anului, cand MIMI s-a luptat de la egal la egal la Super Slalom cu modele Tesla, respectiv a scos rezultate excelente in etapele nationale de la Baia Mare, ori Cheile Gradistei. Sunt in al treilea tur si deja m-am imprietenit bine cu masina.

Pe linia dreapta trec din ce in ce mai rapid prin sicana improvizata, gasesc apex-ul mai usor in viraj si i-am invatat temperamentul puntii fata, motoare, fara urma de torque steer. Sunt pur si simplu bulversat si intrigat de incapatanarea cu care isi pastreaza traiectoria si usurinta de a schimba directia pe faza de franare, chiar daca nu are anvelope de iarna. Raza virajelor nu impune rotiri ale volanului atat de ample, incat sa imi dezlipesc mainile de la ora 9:15.

Pare un kart mai mare, cu care vrei sa faci corp comun pentru a controla mai bine asieta. Oricum, MIMI are un centru de greutate mai coborat cu cel putin 30 de milimetri fata de MINI Cooper S, iar un ajutor in plus vine de la noul sistem ABR pentru controlul patinarii rotilor fata, care debuteaza astfel la marca MINI. Acest sistem de control al patinarii, conceput special pentru livrarea spontana a puterii oferita de motoarele electrice, aduce un raspuns mai prompt, optimizeaza tractiunea la demaraj si stabilitatea.

Ultimul tur la volanul lui MIMI imi deseneaza un zambet pe fata, pentru ca, pur si simplu acest proiect demonstreaza ca se poate si ma gandesc la ce discutam cu Alex inainte de a urca la volan si anume la cat mai multe modele electrice in campionatele noastre de viteza. Si, cel mai frumos, o cupa MINI electric. Sigur, sunt pasi de facut pana acolo, insa startul a fost dat. Racing MIMI a deschis un capitol nou in motorsport, nu doar in Romania, ci si la nivel global. Sunt convins ca un pasionat care are un Cooper SE chiar isi va dori un pachet Racing, ceea ce ar putea deveni un pachet optional “oficial” in catalogul producatorului.

Ma indrept catre locul de incarcare, pentru ca dupa mine vor urma si alti jurnalisti care vor testa masina. Dupa sapte ture (aproximativ 8,4 km) in regim alert, bateria a coborat de la 100% la 72% . De altfel, masina este eficienta, avand in vedere ca pentru un weekend complet de coasta, consumul MIMI a fost de aproximativ 40-50 kWh pentru 8 urcari, in contextul in care capacitatea bruta a bateriei este de 28,9 kWh. De-a lungul intregului an, energia consumata a fost de aproximativ 750 kWh.

Putin despre John Cooper, aniversarea de 60 de ani si povestea numarului 37

In cursele de viteza in coasta, MINI Electric Racing s-a aliniat la start cu numarul 37. Este o referinta la trecutul sportiv al marcii, afirmat de la inceputul anilor ’60 in raliuri, sub pregatirea legendarului John Cooper. Acesta se orienta catre MiniI ca platforma sportiva, dupa ce in 1959 si 1960 crea sasiul castigator in Formula 1 si punea bazele monopostului modern, cu motor amplasat in spate.

Modificarile pe care le pregatea pentru modelele Mini aveau sa fie cunoscute ca modelele Mini Cooper si ulterior Mini Cooper S. Prima victorie importanta se obtine in 1962 de Pat Moss, sora legendarului stirling Moss, in Raliul Lalelelor (Olanda). Cele mai importante victorii Mini aveau sa vina la Monte Carlo, in 1964, 1965 si 1967. Prima dintre acestea avea sa fie asigurata de pilotul Patrick „Paddy” Hopkirk si navigatorul Henry Liddon. Numarul cu care concurau: 37.

Date tehnice
Vitesco Technologies MINI Electric Racing „MIMI” #37
Modelul de baza: MINI Cooper SE
Motor electric sincron
Putere maxima: 135 kW/184 CP
Cuplu maxim: peste 270 Nm
Putere maxima la recuperare: 50 kW
Baterie: Capacitate bruta 32,6 kWh/ capacitate neta 28,9 kWh
Acceleratie 0-100 km/h : 7,3 secunde
Masa proprie: 1.365 kg

Share

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373