Teste

Natural Born Beauty-Test Citroen DS3

De 12 aprilie 2011No Comments

Voom a testat noul Citroen DS3 cu motor THP de 1.6 litri si 150 de cai putere. Am numit modelul DS3 un adevarat „Natural Born Beauty”, vezi de ce in testul de mai jos! Versiunile sunt la moda in lumea auto. Zi de zi intalnim noi vesti despre noi versiuni hibride, electrice, speciale, care mai de care.

Lumea auto traieste epoca modelelor, lasand in urma epoca marcilor. Modelele au ajuns entitati atat de puternic infiltrate in mentalul colectiv, incat inlocuirea lor pare o adevarata crima de brand. Pentru a exploata momentul, producatorii construiesc pe orizontala, storc seva din tot ce poate oferi un model. Asa se nasc versiunile speciale. Citroen a tinut sa faca ceva iesit din comun pentru versiunea speciala a lui C3 si a readus in prim-plan numele DS. Citroen DS a inceput sa faca istorie in 1955 cand sculptorul italian Flaminio Bertoni si inginerul aeronautic André Lefèbvre au construit una dintre cele mai frumoase masini din istorie. Marca franceza a dorit sa renasca acest nume tinut la conservare din 1975 si a lansat pe piata o versiune mai mult decat speciala a modelului C3. Denumit DS3, modelul Citroen este prima infatisare a unei noi linii care tinde la spatiul restrans al segmentului premium.

Motor 1.6 THP 150 CP

Dar nu ne-am propus sa vorbim acum despre linia DS, ci doar despre primul copil al acestei game speciale de la Citroen: DS3. Voom.ro a testat cea mai puternica versiune a modelului DS3, cea dotata cu motorul 1.6 THP cu 150 de cai putere. Propusorul nu reprezinta o noutate in gama marcii, fiind in mare acelasi motor cu cel intalnit pe modelul C4 by Loeb. Sub capota zac cuminti cei 150 de cai putere, destul pentru un hatchback care vine sa intre in lupta de pistolari din vestul salbatic, unde legea este facuta de Mini Cooper S sau Audi A1. Pentru a starni simfonia perfecta a cailor putere sunt necesare 6000 de rotatii pe minut, insa pentru a obtine cuplul maxim de 240 Nm nu trebuie sa apasati pedala de acceleratie decat pana la 1.400 rpm.

Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte, care se dovedeste a fi extrem de precisa si bine etajata. Pentru cei care cunosc bine marca franceza, numele THP ar trebui sa linisteasca. Motorul este capabil sa ofere un confort inalt pentru plecari rapide de la semafor sau celor care au facut o distractie din a face slalom printre masini. DS3 impresioneaza de la prima apasare a pedalei de acceleratie si te lasa cu gura cascata in momentul in care schimbati treptele cutiei. Faptul ca un Citroen poate sa impresioneze prin performantele sale nu trebuie sa fie o surpriza. Pana la urma nu trebuie sa uitam ca marca franceza este campioana mondiala consecutiva in ultimii sase ani in Campionatul Mondial de Raliuri.

Citroen DS3 are meritul de a prelua din esenta masinilor de raliuri, iar un exemplu in acest sens este sunetul sau sportiv. Motorul incanta pur si simplu la turatii joase si asa cum ii sta bine unei benzine isi ascute vocea pe masura ce inainteaza in turatie. Un automobil hot te frige la buzunar, nu doar pentru pretul pe care il platesti la achizitie, cat mai ales pentru costurile de intretinere si banii bagati in combustibil. Citroen sustine ca DS3 consuma 9,4 litri la 100 km in mediul urban, o cifra realizabila daca luam in calcul un stil de condus linistit. Spunem cu mana pe inima ca este greu sa nu expoatezi THP-ul gandit sa aiba grija de sufletul tau. Legatura dintre sofer si copilul de sub capota se sudeaza imediat, de la prima pedala, si este aproape imposibil sa nu te doara inima daca nu-i dai sa manance cat cere. Este un motiv pentru care cifrele consumului urban au ajuns si la 11 la suta in timpul test drive-ului realizat de echipa Voom.

Performante

Se spune ca lumea cifrelor este mult mai corecta decat cea a cuvintelor, iar daca am vorbi in cifre atunci n-am cunoaste minciuna. Citroen DS3 spune adevarul cand sprinteaza pe prima suta in 7,3 secunde sau cand atinge viteza maxima de 214 km/h, performante batute doar de Mini Cooper S pe segment, care prezinta in favoarea sa si un plus de 34 cai. Noul model Citroen este cea mai sportiva creatie a inginerilor francezi din ultima perioada.

DS3 este un elogiu adus soferului prin tinuta de drum impecabila si stabilitatea fara cusur. Suspensia dura ofera multa satisfactie pe viraje, unde la viteze ridicate te simti in siguranta. Gropile soselelor romanesti pot fi un adevarat chin pentru hatchback-ul fratuzesc, care are o suspensie setata pentru marea performanta. La drum intins, tinuta de drum, stabilitatea si ruliul nesemnificativ ofera satisfactie deplina. Un aspect notabil este comportamentul vehiculului atunci cand accelerezi, in conditiile in care directia modelului pare sa se intareasca si devina mult mai ferma. Renasterea numelui DS, o comoara prea mult ingropata in cimitirul de vise al marcii Citroen, a fost promovata prin sintagma “Anti Retro”, folosindu-se de imaginile lui John Lennon si Marilyn Monroe. Asa cum spunea si fostul Beatles, DS3 vorbeste de la sine despre cum sa faci ceva NOU fara a avea nostalgie fata de trecut.

Design Anti Retro

Modul in care arata noul DS ne demonstreaza ca Citroen nu a avut nicio nostalgie fata de trecut, limitandu-se la a construi ceva nou. Si le-a iesit. Noul DS3 nu este o reinterpretare a vechiului model, este constructia unei noi generatii, iar judecata absoluta nu va fi a noastra, ci a celor care vor scrie istoria. Citroen DS3 scrie deja istoria prin simplul fapt ca expune un design magnet. Cu alte cuvinte, DS3 este un magnet de priviri, o masina nascuta pentru a fi frumoasa. Citroen a renascut numele DS din propria cenusa si i-a dat o interpretare noua. Modelul infloreste in zeci de versiuni de personalizare. Combinatiile de culori si diferitele motive de personalizare a desenului caroseriei, jantele albe, pragurile laterale agresive, hayonul robust si oglinzile laterale care se asorteaza cu acoperisul sunt doar cateva din sutele de versiuni disponibile. Nu trebuie date uitarii detalii sportive precum evacuarea dubla sau prezenta deflectorului. Un aspect ingenios este amplasarea LED-urilor, pe verticala, alaturi de zona luminilor de ceata, intr-un mod care ne aduce aminte de branhiile unui rechin.

Interior

Marca franceza este o campioana a interioarelor tineresti. Gandit ca un model premium, DS3 intentioneaza si reuseste sa exprime acest lucru prin designul habitaclului, care nu uita de atingerea feelingului sportiv. Pedalierul din aluminiu, volanul si schimbatorul, dar si scaunele cu sustinere laterala foarte buna, ne vorbesc pe limba motorsportului.  Francezii au avut grija sa implementeze materiale de calitate superioara, plasticul de tip glossy fiind la mare pret pe consola centrala si plansa de bord.  Plansa de bord, desenata genial, vine si exprima ideea de fluiditate, motiv care contureaza designul lui DS3 atat la interior cat si la exterior. Materialele fine au parte de finisaje realizate perfect, la un nivel rar intalnit printre producatorii pozitionati sub segmentul de lux.  Singurul element care nu pare la locul lui este dat de confortul locurilor din spate, justificate insa de limitele segmentului. Personal, cred ca desfatul oferit de Citroen DS3 este oferit de comportamentului vehiculului, insa aproape la acelasi nivel se situeaza si confortul sau placerea de a “locui” in DS3.

Un model care tinde catre segmentul premium nu putea fi saracit de prezenta unor functii multimedia de ultima generatie, precum Bluetooth, functii auxiliare, senzori de parcare spate sau cruise control. Citroen DS3 a fost punctat cu 5 stele la testul Euro NCAP si a impresionat prin structura ranforsata, care impiedeca o eventuala penetrare a interiorului in cazul unui impact.  Nivelul sigurantei este cultivat prin sase airbag-uri si sisteme active disponibile standard precum ABS, EBD sau ESP.

Verdict

 

L-am numit pe modelul frantuzesc un “Natural Born Beauty”, o mica interpretare asupra numelui unui film celebru de Oliver Stone, pentru ca exprima intr-un mod salbatic de elegant ideea de frumos. Posibilitatile nenumarate de personalizare, cu optiuni dintre cele mai ingeniose, comportamentul sportiv pe sosea, motorul agresiv, designul unic, numele legendar sunt doar o mica particica din ceea ce exprima cu adevarat DS3. Cuvintele sunt de prisos, cand multimile rostesc in cor numele DS3. Citroen comercializeaza in Romania DS3 la un pret de pornire de la  14.790  euro cu TVA inclus, iar versiunea de top, cu motorul 1.6 THP si 150 de cai putere, testata de Voom.ro, are un pret pe masura dotarilor ei: 19. 190 de euro cu TVA.

Share

Leave a Reply

fifteen − 13 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373