Teste

Nebunul turbo – Test Nissan Juke

De 20 martie 2011No Comments
; ; ; ; ;

Nissan se modernizeaza. ADN-ul marcii japoneze nu mai consta de mult timp doar in modele precum Patrol, Pathfinder sau X-Trail. Conservatorii vor vedea un pacat apocaliptic in tendinta de improspatare a gamei, insa noile tipuri de clienti abia asteapta.

Nu putem ghici exact la ce s-a gandit Nissan atunci cand si-a denumit noul crossover de clasa B – Juke. Chiar daca personal as pleca de la ideea de Jukebox, aparatul in care bagi fise si iti alegi discul cu piesa muzicala pe care o preferi, Juke este inchinat generatiei disco. Este o masina disco, nebuna, nonconformista, agila si dinamica. Precum un Jukebox, noul Nissan Juke are capacitatea de a oferi cate ceva pentru gusturile fiecaruia. Este un model tanar, lansat abia in 2010, care face parte dintr-un segment la fel de tanar, in care constructorii auto au inceput sa miroasa ceva profit. Venirea lui Juke printre crossoverele de clasa mica a reusit sa faca valuri, mai ales prin versiunea Tekna cu motorul 1,6 litri turbo, de 190 CP; care isi gaseste rival doar in persoana lui Mini Countryman Cooper S, cu ai sai 184 CP.

https://www.youtube.com/watch?v=IAUbwhp7ykw

Motor 1.6 turbo 190 CP

Versiunea testata de noi, cu motor turbo de 1,6 litri si 190 CP, ofera cel mai elegant raspuns la tot ceea ce inseamna modelul Juke. Cu alte cuvinte, noul propulsor al aliantei Renault-Nissan are menirea de a mangaia inimile agitate ale generatiei tinere, prin puterea mare, disponibila la 5.600 rpm, sau prin cuplul maxim de 240 Nm, realizabil la 2.000 rpm.Pentru un model de clasa B nu este rau deloc, chiar daca cei mai precauti din fire vor stramba din nas spunand ca este un pic cam mult pentru un model 2WD. Motorul Nissan lucreaza la potential maxim in modul Sport, unde acceleratia pare bagheta unui dirijor care-si indreapta instrumentistii pe drumul celei mai nebune simfonii.

Spre deosebire de modurile Normal sau Eco, unde rulezi pentru a face ceva economie de combustibil, selectarea butonului Sport te aduce cu adevarat la bordul lui Nissan Juke. Motorul are o relatie deosebita cu treptele cutiei manuale, etajata destul de bine pe 6 niveluri, insa nu pare sa se impace foarte bine cu rezervorul. Cifrele oficiale ne arata ca Juke prezinta un consum mediu de 6,9 litri insa, in realitatea unei aglomeratii urbane, cu greu poti scapa de 11 litri la 100 km. Iar la drum lung, folosirea turbinei te costa in medie 10 litri la 100 km. Este o nota de plata pe care trebuie sa o achiti celor 190 de cai putere.  

Pentru un model de clasa B, cu o garda la sol ridicata, Nissan Juke ofera mai mult decat te poti astepta la prima vedere, iar cele 8 secunde pentru timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h stau drept dovada in acest sens. Juke are capacitatea rara de a oferi aceeasi senzatie in spatele volanului ca cea pe care o ai cand privesti modelul nipon. Daca am cuplat modul Sport, nu ne putem astepta decat la senzatii tari. Nissan a creat un model care ofera o pozitie mai inalta la volan, insa acest lucru are consecintele sale. Vorbim aici de suspensia noului Juke, care poate parea ideala printre ruinele drumurilor bucurestene, insa care nu ofera maximum la drum lung, cand incerci sa utilizezi toti cei 190 de cai. In linii mari, modelul are o tinuta de drum corecta si da dovada de stabilitate in viraje, iar in linie dreapta poate ajunge pana la viteza maxima de 215 km/h. 

Design controversat 

Nissan Juke este genul de masina care ori iti place de o adori, ori nu iti place deloc, daca ne referim aici mai ales la designul modelului japonez. Despre cei care-si fac o meserie din a critica, pot spune ca nu inteleg ce a fost in capul designerilor, insa cei care au rabdarea de a privi mai adanc se vor indragosti imediat de Juke. Un design controversat, pentru o masina controversata, asa poate fi catalogat Juke; un fel de Lady Gaga a esteticii automobilului.

Personal, am avut senzatia ca Juke seamana cu o insecta, mai ales datorita pozitionarii blocurilor de lumini. Nu am avut curajul sa il privesc in ochi, insa am stiut de la inceput ca-mi place. Nu vom incerca sa ne incurcam in clisee si sa spunem ca gusturile nu se discuta. Ba chiar se discuta. Unele sunt argumentate, iar altele nu. Iar feelingul pe care Nissan doreste sa-l transmita prin noul model, exprimat mai ales prin liniile stilistice, prin formele neconventionale, prin atitudinea lui tinereasca, este perfect integrat in designul exterior.

Interiorul nu ofera spatiul la care te astepti cand vezi masina de la exterior, limitele segmentului spunandu-si cuvantul, insa nici nu ofera probleme pasagerilor. Distanta pe verticala, alocata locurilor din spate, are usor de suferit din pricina formei aplecate, de coupe, a plafonului. Dincolo de acest aspect, Juke incanta prin tapiteria speciala, prin plansa de bord acoperita de un plastic de calitate, prin pedalierul din inox, dar mai ales prin consola centrala inspirata din forma unei motociclete. Nissan Juke marcheaza o noutate absoluta pentru lumea auto: prezinta un afisaj cu functie duala. Butoanele de comanda integrate in ecranul LED isi schimba functia printr-o simpla apasare. Cu alte cuvinte, gadget-ul oferit de Nissan ofera acelasi panou de control pentru doua sisteme diferite. Apasarea butonului Climate ofera comenzi pentru sistemul de clima automata, iar apasarea butonului D-Mode ofera un modul de selectare pentru cele trei variante de rulare: Normal, Eco si Sport. Modelul nipon dispune de un spatiu de depozitare in portbagaj traductibil intr-un volum de 251 litri.

Verdict

Nissan Juke este o masina destinata unui anumit stil de viata. Daca vrei sa intoarca lumea capul dupa tine, daca vrei sa fii controversat, daca vrei o atitudine disco, daca vrei o masina funky, alegerea ideala pare a fi intruchipata in noul crossover japonez. Nissan a reusit sa dinamiteze segmentul modelelor crossover, din clasa mica, printr-o aparitie ciudata: un produs nebun, in sensul bun al cuvantului. Juke este o alegere interesanta si prin pretul de pornire pe care il afiseaza: 11.970 de euro cu TVA si trei prime de casare.

Modelul testat de Voom.ro, prevazut cu motorul turbo de 1,6 litri si 190 CP, in versiunea de echipare Tekna, 2×4, are un pret de 21.640 euro cu TVA. Nissan a oferit un model Juke-box, cu alte cuvinte, un model in care apesi un buton si canta muzica pe care o vrei. Juke exceleaza in modul Sport, este domesticit in modul de rulare Normal si devine realmente cuminte daca il obligam sa functioneze Eco. Juke nu poate fi inteles, nu poate fi imblanzit, iar tot ceea ce trebuie sa faci este sa-i dai frau liber. Nissan a creat o masina care seamana cu generatia celor care se simt tineri.

Share

Leave a Reply

nine − five =