Noul guvern german, rezultatul unei coalitii intre crestin-democrati si social-democrati, este gata sa introduca o taxa de autostrada pentru soferii care intra in tara. Spre deosebire de alte tari din Occident, unde circulatia pe autostrazi este taxata, in Germania celebrul Autobahn era recunoscut pentru gratuitatea sa.
Intretinerea autostrazilor era asigurata din sistemul de impozitare si nu printr-o taxa directa iar strainii aflati in tranzit se puteau bucura gratuit de infrastructura celei mai bogate tari din Europa. Noii guvernanti germani vor sa schimbe acest lucru prin introducerea unei taxe iar initiativa apartine unei grupari politice bavareze – Democratii Crestini Bavarezi – sustinute chiar de Cancelarul Angela Merkel.
Noua taxa naste unele controverse mai ales in zona Bavariei. Germanii care folosesc autostrazile elvetiene sau austriece vor plati o taxa la revenirea in tara, asemenea soferilor straini. Cum in zona exista multi care fac naveta catre Austria sau Elvetia, introducerea acestei taxe n-a fost deloc bine primita.
Astfel, si cetatenii germani vor fi nevoiti sa plateasca o taxa de 8,50 euro pe zi sau 82 de euro pe an la intrarea in tara. In semn de protest, mai multi soferi din Bavaria au anuntat blocarea autostrazii la punctul de trecere peste granita din Kufstein iar miscarea este sustinuta de o parte a politicienilor locali.
In realitate, nemtii se tem de un raspuns din partea Elvetiei, care ar putea stabili taxe similare pentru autostrada iar pentru cei care fac naveta zilnic dintr-o tara in alta ar fi extrem de costisitor. Desi taxele nu sunt mari prin sistemul de abonament, germanii protesteaza mai ales pentru principiul gratuitatii si mai putin pentru plata unor sume, mult mai mici decat in alte tari.
Germania dispune de aproximativ 13.000 de kilometri de autostrada.