Special

Nissan da o noua fata taxiului londonez

De 10 ianuarie 2014No Comments

In functie de cat de stricte sunt regulile unei capitale in privinta automobilelor care pot fi folosite ca taxiuri, variaza si importanta lor din punct de vedere turistic.

Poate nu oricine stie cum arata un taxi din Tokyo sau Paris, insa asa numitele “Hackney Carriage” din Londra nu au cum sa fie confundate.

In Londra, taxiurile au aparut inca din 1906, insa “taxiurile negre” care au ajuns un punt de atractie turistica in Londra au fost introduse in 1958, iar o parte din faima se datoreaza faptului ca acestea au fost pastrate in productie pana in 1997 fara modificari majore. Interesant este faptul ca acestea nu sunt singurele modele de taxiuri din Londra, iar culoarea neagra nu este obligatorie, neexistand nici un fel de reglementare in acest sens.

Japonezii de la Nissan au realizat acum o interpretare moderna a taxiului londonez pe care intentioneaza sa o introduca incepand din acest an. Experienta Nissan in acest domeniu este incontestabila, modelul NV200 fiind folosit de companiile de taxi din New York. Acelasi model este propus si pentru Londra, insa look-ul modern nu se prea potrivea nici cu arhitectura orasului si nici cu stilul britanic.

Asadar, era nevoie de o masina desenata special pentru Londra, sau cel putin de o noua fata. Desigul partii frontale, pentru care este responsabil Darryl Scriven, este fara indoiala original si pastreaza caracterul actualelor taxiuri. Nu este neaparat cea mai frumoasa interpretare, dar cu siguranta este un design pe care sa-l tii minte ca turist si unul de care, eventual, poti fii mandru ca londonez. Masina a fost realizata de centrul de design Nissan din Europa care a lucrat in colaborare cu primaria si cu companiile de taxi din Londra pentru a pune la punct acest design. Farurile rotunde specifice pentru modelele de pana acum se pastreaza, insa grila radiatorului a crescut in proportii si este mai curbata.

A fost nevoie de cateva modificari si la coloana de directie, deoarece regulamentul prevede un diametru de bracaj de 8 m. Regula a fost necesara pentru ca masinile sa poata intra la celebrul hotel Savoy din Londra care avea la intrare un sens giratoriu foarte “inghesuit”.

Nissan va oferi noul model spre vanzare incepand de la sfarsitul acestui an, echipat cu un motor pe benzina de 1,6 litri cuplat la o cutie de viteze automata. Motorul pe benzina a fost ales pentru ca are emisiile poluante mai scazute decat unul diesel, iar incepand de anul viitor va fi disponibila si o versiune cu propulsie electrica. 

{gallery}London Taxi{/gallery}

 

Share

Leave a Reply

14 − eight =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373