Stiri

Noul Nissan Z vine cu design retro si 405 CP

De 18 august 2021No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Anticipat cu aproape un an in urma de conceptul Z Proto, noul Nissan Z continua saga inceputa in 1969, de prima generatie a acestui model emblematic. Pana in prezent au fost vandute in intreaga lume 1,8 milioane de Z-uri, transformandu-l intr-unul dintre cele mai bine vandute modele sport la nivel mondial. Aceasta a saptea generatie preia tusa retro a predecesorilor, precum capota lunga si blocurile optice LED, inconfundabile pentru modelele Z. Cele doua arce de cerc ale luminilior diurne replica solutia folosita de Nissan 240ZG in anii ’70. Spatele aminteste foarte clar de 300ZX, dar reinterpretat intr-o cheie stilistica moderna. 

Alfonso Albaisa, senior vicepresedinte de design Nissan spunea despre stilul exterior ca “Z trebuie sa calatoreasca intre decade, incluzand viitorul”. Spoilerul fata si eleronul posterior au rol activ in aerodinamica masinii si dezvolta forte suplimentare de apasare la viteze ridicate, japonezii folosind know-how-ul dobandit la dezvoltarea modelului GT-R. Noul Nissan Z este disponibil in trei culori uni si sase combinatii bi-ton, dintre care doua nuante noi: Seiran Blue si Ikazuchi Yellow – ambele cu plafon negru.

V6 bi-turbo si automata cu 9 trepte

Noua generatie trece de la motorul de 3.7 litri V6 al lui 370Z (344 CP si 371 Nm) la un nou V6 bi-turbo, de 3 litri, ce dezvolta 405 CP si 475 Nm la 5.600 rpm. In ceea ce priveste transmisia, Nissan pastreaza pentru entuziastii condusului, o manuala cu sase trepte si Downshift Rev Matching, dar ofera si o automata cu noua rapoarte, doua moduri de condus (standard si sport) si launch control. O premiera pentru un Nissan echipat cu tractiune spate si cutie manuala o constituie sistemul avansat de asistare a plecarii de pe loc, ce ofera acceleratii line, fara socuri. Pentru moment, producatorul nu a comunicat nici o informatie cu privire la viteza maxima sau sprintul 0-100 km/h.

Interior modern, de influenta retro

Nissan pastreaza nota retro si la interior, cu cele trei ceasuri indicatoare de la baza parbrizului, la care se adauga instrumentar de bord de 12,3 inci (dezvoltat impreuna cu pilotul din Nissan Super GT500, Tsugio Matsuda) si un touchscreen central de 8 inci. Comezile climatizarii sunt fizice, tunelul central aminteste de 370Z, iar micul schimbator de viteze este specific tuturor modelelor precedente.
Sunt disponibile trei nuante pentru interior: grafit, rosu si albastru. Nissan pune in vanzare si o editie limitata la 240 de unitati, denumita Proto Spec, cu etriere galbene cu logo-ul Z, jante gri si tapiterie specifica cu aplicatii galbene.
Noul Z nu se va vinde in Europa, vanzarile urmand sa debuteze in SUA. Pentru piata japoneza, detaliile noii generatii vor fi anuntate la iarna.

Share