
Pe vremea cand casa regala de origine germana se afla la conducerea Romaniei, primele automobile de lux reprezentau o prezenta socanta pe strazile Europei. Astazi, la zeci de ani distanta, ramanem la fel de impresionati de noua gama de limuzine ale anului 2010. Iar noul BMW Seria 7 este poate cea mai spectaculoasa dintre ele.
BMW 740d este realmente periculos. Nu pentru puterea motorului. Am experimentat de foarte multe ori chiar cateva sute de cai putere peste si ne-am distrat in siguranta. Nici pentru faptul ca te indeamna sa faci un efort mai mare decat ar fi cazul pentru a-l avea in garaj. Si atunci de unde vine pericolul? Sofatul unui Seria 7 te metamorfozeaza si iti schimba o mare parte din normalitatea cotidiana.
Atitudine
In orele in care te afli la volan tinzi sa te desprinzi de cruda realitate romaneasca si adopti o altfel de atitudine. E o destindere placuta, extrem de placuta, dar periculoasa. Un BMW Seria 7 vine ca un cadou facut sufletului. Ai destul loc in spate si intr-un Seria 5 sau intr-un Seria 6 ca sa te poti bucura de dinamica masinii si puterea motorului. Nu despre asta e vorba. Nu locurile din spate conteaza. Dar decizi sa iti iei un Seria 7 si totusi nu stai in dreapta spate! Atunci de ce? Pentru ca vrei maxim de la un constructor de automobile care stie foarte bine sa ofere maxim!
Si ajungem la celebra discutie despre clientii de Seria 7 care merg 80% din timp la volan in conditiile in care o mare parte din ei aleg versiunea Long. Pentru ce? Sunt de condamnat pentru faptul ca nu isi iau sofer? Bani ar avea sa-l plateasca dar, din pacate, locul din dreapta spate in Romania echivaleaza cu simpla postura de pasager, nu de proprietar. Pana aici. BMW Seria 7 este un adevarat «drivers car», dupa cum le place nemtilor sa afirme. Si noua, de altfel.
De la Seria 1 la Seria 7, toate modelele BMW sunt create PENTRU a fi conduse de catre posesorii lor. Si, sincer, nu iti pasa de nicio parere atunci cand scaunul din cea mai fina piele te cuprinde, iar cuplul propulsorului diesel face uitati undeva in spate posesorii de coupe-uri de pana in 300 CP – in conditiile in care sunetul vantului sau cel al performantului sistem audio sunt singurele elemente care iti formeaza ambianta acustica.
Direct de la volan
Initial voiam sa dau un titlu care sa reflecte strict senzatia de pasager al unui BMW 740d. Dar nu discutam aici despre un Mercedes, asa ca am ales sa pun accent si pe comportamentul dinamic specific unui BMW. Finetea propulsorului biturbo diesel, de 3.0 litri si 306 CP, cu 6 cilindri in linie, se incadreaza 100 % in caracterul efervescent al casei germane.
Cuplul imens, de 600 Nm, este livrat liniar incepand de la 1.500 rpm datorita celor doua turbine ce actioneaza alternativ. Comportamentul propulsorului, dar si al suspensiei, poate lua patru forme: Comfort, Normal, Sport si Sport+. Rularea in toate cele 4 moduri releva un aspect foarte interesant. Masina efectiv iti imprima starea de spirit si te face sa treci de la comportamentul de gentleman in Comfort, la cel al unui rebel in Sport+.
Si in timpul in care esti fascinat de comportamentul masinii, BMW 740d are grija si de costurile acestor momente de distractie. Astfel, tehnologia Efficient Dynamics, disponibila pe toata gama BMW 2010, regenereaza energia de franare, rezultatul materializandu-se intr-o scadere cu pana la 20% a consumului de carburant.
Directia activa permite executarea cu usurinta atat a manevrelor de depasire in forta, cat si a celor de parcare in locuri inguste. Comportamentul imprimat masinii de catre setarile cutiei de viteze, automate cu 7 rapoarte, sunt marca inregistrata BMW. De la promptitudinea si forta cu care cutia schimba in modul Sport+ si pana la rafinamentul si lejeritatea cu care modul Comfort rasfata ocupantii, noua cutie cu 7 rapoarte reprezinta unul dintre marile plusuri ale acestui model. Gadget-uri de genul pilotului automat adaptiv, al sistemului de avertizare la schimbarea benzii sau al sistemului Night Vision, cu functie de recunoastere a persoanelor si a semnelor de circulatie, sunt elemente care contribuie la nota de perfectiune a acestui model.
Sunt o serie de clienti care prefera tractiunea integrala pentru Seria 7. Suntem de acord ca este necesara in anumite conditii. Prea putine spunem noi pentru a merita renuntarea la dinamismul specific tractiunii spate cu care a venit modelul testat. Nu ne plac compromisurile, dar ne place la maxim mixtura dintre dinamism si rafinament.
Impresii din dreapta spate
Masaj, comfort la superlativ, masaj, LCD-uri in tetiere, scaun reglabil pe 31423452 pozitii si… masaj. Ambianta locurilor din spate a fost special creata pentru a anula dorinta ocupantilor de a fi pe locul soferului. In spate se sta bine, extraordinar de bine, detaliu completat de multitudinea de optiuni la care ai acces, de la controlul iDrive-ului de generatie noua, la posibilitatea de a urmari un DVD si pana la reglarea temperaturii pentru ambele zone spate, toate avand menirea de a rasfata ocupantii. Si nu oricum, ci la cel mai inalt nivel
Calitatea materialelor si a imbinarilor este foarte mult imbunatatita fata de versiunea anterioara, finetea fiind cuvantul de ordine pentru interior. Singurul repros adus Seriei 7 este reprezentat de similaritatile dintre interioarelor modelelor X5, X6, 5 GT si noul 5 cu Seria 7. E un lucru bun pentru toate cele enumerate, dar un minus pentru seria 7. Se putea o individualizare mult mai buna a modelului, la fel cum s-a intamplat in cazul vechii generatii, mult diferentiata fata de restul gamei. De apreciat functia Gentleman care permite, din dreapta spate, actionarea scaunului dreapta fata pentru optimizarea confortului.
740d reprezinta o chintesenta a valorilor marcii germane. Are dinamismul caracteristic modelelor bavareze, rafinamentul si comfortul unei limuzine de top, consumul unui model de clasa medie, insa pretul si prestanta unui varf de gama BMW. Daca un 760Li consuma prea mult si are prea multa putere, 740d are suficienta. Daca Seria 5 nu ofera destul spatiu sau imagine de marca, Seria 7 ofera. Daca Mercedes-Benz si Audi sunt prea conservatoare, noul Seria 7 nu e chiar deloc. Si daca in cont sunt suficienti bani, iar alegerea o faci cu inima, sigur iti vei lua un 740d, si nu altceva. Si da, suntem fani BMW. Nu am fost, dar am devenit experimentand modelele marcii germane.
P.S.: Filmarile si sedinta foto au fost realizate prin amabilitatea conducerii castelului “Iulia Hadeu” din Campina. Multumim, BMW…
http://www.youtube.com/watch?v=2K5Y66VEnaY