Stiri

Noi detalii tehnice Hyundai IONIQ 6 – pana la 610 km autonomie

De 15 iulie 2022iulie 17th, 2022No Comments

Dupa ce a publicat fotografiile noului Ioniq 6, Hyundai a revenit cu mai multe detali tehnice despre noul sau model electric. Vor fi disponibile doua optiuni pentru baterie: 77,4 kWh sau 53 kWh. Versiunea mai mare poate fi asociata atat cu tractiune spate, cat si integrala. Configuratia cu doua motoare dispune de tractiune integrala si dezvolta o putere maxima de 325 CP si un cuplu de 605 Nm. Aceasta versiune accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 5,1 s. Combinatia intre bateria de 77,4 kWh si tractiunea spate asigura peste 610 km autonomie masinii.

Arhitectura E-GMP este compatibila cu infrastructuri de incarcare atat de 400 V, cat si de 800 V. Cu o statie de incarcare de 350 kW, alimentarea bateriei de la 10% pana la 80% se realizeaza in doar 18 min. In ceea ce priveste dimensiunile, Ioniq 6 este mai lung decat fratele mai mic “5” (2.950 mm comparativ cu 4.635 mm), in vreme ce ampatamentul de 2.950 mm este cu 5 mm mai scurt decat al lui Ioniq 5.

Interiorul vine cu tehnologia  Dual Color Ambient Lighting, pasagerii avand posibilitatea de a alege dintre 64 de culori, respectiv sase teme de iluminare. In plus, prin intermediul modului „Speed Sync Lighting” intensitatea luminilor din habitaclu (pentru partea din fata) se ajusteaza in functie de viteza de deplasare. 

Sistemului EV Performance Tune-up gestioneaza modurile de condus oferind reglaje pentru puterea motorului si modul de functionare a transmisiei. In plus, prin intermediul tehnologiei electric Active Sound Design (e-ASD) calitatea sunetului din habitaclu se modifica in functie de stilul de condus. Plansa de bord este specifica modelelor electrice Hyundai, cu display-ul de mari dimensini ce incorporeaza doua ecrane de 12 inci, pentru instrumentarul de bord, respectiv sistemul de infotainment.

Printre sistemele de asistenta prezente la bord enumeram Highway Driving Assist 2, Junction Crossing, Lane-Changing Oncoming si Lane-Changing Side Along + Evasive Steering Assist. In cazul in care intr-o intersectie exista un risc de coliziune cu vehiculele care se apropie din partea stanga/ dreapta, se aplica automat frana. Daca in momentul schimbarii benzii exista un risc de coliziune cu un vehicul care se apropie pe banda urmatoare, se aplica automat sistemul Evasive Steering Assist.

Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) permite parcarea/ iesirea din locul de parcare, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces. RSPA 2 functioneaza pentru parcarea laterala, pentru cea perpendiculara, dar si pentru cea diagonala. Ioniq 6 este primul model Hyundai care ofera functia Over-the-Air (OTA) pentru mai multe sisteme.

Share