HighlightStiri

Noile BMW M3 si M4 vor oferi in premiera sistem xDrive

De 23 septembrie 2020No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Asteptarea a luat sfarsit. Iata cele mai puternice BMW M3 Sedan si M4 Coupe din istoria de 35 de ani a acestor modele. Ambele versiuni de caroserie vor folosi motorul de trei litri, cu sase cilindri bi-turbo, disponibil in doua variante de putere: 480 CP si 510 CP pentru versiunea Competition.

Cei 480 CP sunt pusi la sol de puntea spate prin intermediul unei transmisii manuale cu sase trepte, o dotare unica in segment. Modelele Competition vimn echipat ecu transmisia automata cu opt trepte M Steptronic cu Drivelogic.

Sase cilindri M TwinPower Turbo

Motorul de trei litri a fost setat pentru a livra valori maxime de putere si cuplu pe o plaja cat mai mare de turatii. In plus, valoarea maxima a cuplului este constant furnizata pana la regimuri impresionant de inalte, aproape egale cu cele ale puterii maxime. Versiunea de baza dezvolta cei 480 CP la 6.250 rpm, iar cei 550 Nm sunt disponibili in formatie completa intre 2.650 – 6.130 rpm.

In cazul modelelor Competition, cei 510 CP se obtin la aceeasi turatie, cuplul maxim de 650 Nm avand un palier intre 2.750 – 5.500 rpm. Performatele sunt de top, cu 4.2 secunde pana la 100 km/h si 13,7 secunde pana la 200 km/h pentru M3 Sedan si M4 Coupe, respectiv 3,9 si 12,5 secunde pentru versiunile Competition.

Motorul aduce solutii de finete inginereasca, fiind optimizat pentru functionare la regimuri inalte si proiectat pe masura. Cele doua turbocompresoare sunt alimentate indirect cu aer racit in prealabil, sistemul de admisie vine cu un aport optimizat al fluxului de aer, iar sistemul de injectie indirecta de benzina lucreaza la o presiune de 350 bar.

Pentru racirea optima, sistemul de racire a fost personalizat pana in cel mai mic detaliu. Un modul de racire central este asistat de doua radiatoare plasate fiecare in cate o contraaripa anterioara. Iar la versiunile Competition, sistemul mai include un racitor suplimentar de ulei al motorului si un altul, separat pentru uleiul cutiei de viteze. 

Manuala cu sase trepte si M xDrive

Unic in segment, BMW M3 Sedan si M4 Coupe, in versiunea de 480 CP vor avea transmisia manuala cu sase trepte, cu Gear Shift Assistant, ce asigura lipsa socurilor si patinarii in timpul retrogradarilor pe franare la intrarea in curbe. Pentru Competition, transmisia M Steptronic cu opt trepte are functia Drivelogic care, via unui buton integrat in schimbatorul de viteze, ofera trei moduri de setare, atat pentru functionarea in regim manual, cat si automat.

Pentru prima data in istoria lui M3 si M4, se ofera optional din martie 2021 si sistem de tractiune integrala, ca o alternativa la clasica propulsie spate. M xDrive cu diferential activ M la puntea spate poate fi setat de sofer in mod 4WD, 4WD Sport si, prin decuplarea DSC-ului chiar in mod 2WD spate. Standard, atat M3 Sedan, cat si M4 Coupe sunt incaltate cu anvelope 275/40 ZR18 la puntea fata si 285/35 ZR19 pe spate.

Sasiu M si setari pana la nivel de cursa

Suspensia adaptiva M cu amortizoare controlate electronic si cinematica M sunt standard. La fel si directia M Servotronic cu raport de demultiplicare variabila, plus sistem de franare cu doua moduri de setare ale raspusului la franare si feeling-ul la apasarea pedalei.

Prin apasarea butonului M Mode, soferul poate alege intre ROAD, SPORT si TRACK, avand la dispozitie un adevarat sistem telematic, sub umbrela M Drive Professional, care isi face debutul ca echipament optional. Acesta a fost conceput special pentru conducerea pe circuit, inlcuzand un nou sistem M Traction Control, M Drift Analyser, ce inregistreaza si clasifica date despre abordarea virajelor si M Laptimer, pentru cronometrarea automata a turului de circuit.

Design si interior specifice M

Pachetul aerodinamic specific modelelor M nu lasa loc nici unei confuzii pentru privitor. Plafonul este produs din CFRP (carbon-fibre-reinforced-plastic), iar cele patru evacuari sunt element distinctiv al partii posterioare. Farurile full LED sunt echpament standard, cu optiunea pentru Adaptive LED Headlights cu BMW Laserlight.

Au aparut si nuante exterioare noi Sao Paulo Yellow, Toronto Red si Isle of Man Green. Interiorul este de fapt un cockpit dezvoltat in jurul scaunelor M Sport (disponibile in premiera cu ventilatie) si a comenzilor specifice modelelor M. Optionat sunt oferite scaune M Carbon. Bineinteles, sunt prezente toate sistemele de asistenta oferite in prezent de BMW, de la Park Distance Control si Reversing Assistant pana la Active Navigation function si Driving Assistant Professional.

Share

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373