Nu trebuie sa fii un expert pentru a realiza ca masinile de la inceputul istoriei auto au inceput odata cu productia in masa sa devina din ce in ce mai mici. Pentru prima jumatate de secol automobilistic asta a fost tendinta industriei.
In a doua jumatate a veacului automobilistic, masinile au inceput sa creasca in dimensiuni, urmarind din ce in ce mai mult confortul interior dar si potenta motoarelor. In ultimul deceniu, tendinta de crestere este una constanta.
In fuga dupa spatiul interior, producatorii au urmat planul de a mari dimensiunile masinilor modificand barierele segmentelor auto. Totodata, noile segmente ale crossoverelor si SUV-urilor nu fac decat sa demonstreze ca masina mare e la moda.
Constructorii de automobile isi permit acest lucru. Motoarele au devenit din ce in ce mai eficiente iar cresterea dimensiunilor noilor generatii de modele nu mai poate fi o problema. Mai mult, sistemul american de emisii si consum este calculat in functie de amprenta masinii. Cu cat masina este mai mare, cu atat producatorul are dreptul la o amprenta a consumului si emisiilor mai mari.
Este un fel de exploatarea a legislatiei, nu doar o cauza a cerintei clientelor pentru un confort ridicat. O analiza arata ca din 2008 pana in 2015, noile modele au crescut in medie pe piata auto mondiala cu 0,09 metri patrati, mai precis cu 2%.