
Nokian Tyres lucreaza la dezvoltarea unei game de anvelope premium pentru masini electrice. De obicei, masinile electrice au o capacitate de accelarer mai rapida si, totodata, au o masa mai mare decat masinile cu motor cu combustie interna (ICE) din cauza bateriilor alcatuite din metale grele. In ultimul deceniu, masinile electrice si hibride au trecut de la un segment oarecum marginal al industriei auto internationale la unul dintre segmentele cu cea mai rapida crestere.
Potrivit Agentiei Internationale de Energie (IEA), la sfarsitul anului 2020, cota globala a masinilor electrice a crescut pana la 2% din piata autovehiculelor. Desi poate parea un procent mic in economia globala, este important de specificat faptul ca in urma cu zece ani cota globala a acestui segment era aproape de zero. Variatiile nationale ale vanzarilor de masini electrice din UE sunt corelate cu nivelul de trai al fiecarei tari. Conform noilor statistici ale Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile (ACEA), cota de piata a vehiculelor electrice s-a dublat – de la 3,5% in al doilea trimestru al anului 2020, la 7,5% in acest an – in timp ce vehiculele hibride plug-in au reprezentat 8,4% din totalul masinilor noi care au fost vandute.

Aceste cifre demonstreaza o crestere sustinuta a pietei masinilor electrice si hibride. Daca la autovehiculele ICE, schimbarea uleiului si mentenanta franelor sunt cele mai frecvente elemente de intretinere, in cazul vehiculelor electrice, cei doi factori majori de intretinere sunt anvelopele si geamurile. Chiar si atunci cand o masina electrica sau hibrida are aceleasi dimensiuni precum o masina cu motor cu combustie interna, utilizeaza in mod curent anvelope de dimensiuni mai mari. Anvelopele sunt testate deoarece masa bateriei reprezinta o sarcina in plus in viraje si in reprize, iar cuplul de la motorul electric este transmis la rotile motoare mai repede decat in cazul unui vehicul ICE.
„Anvelopele unei masini electrice moderne se vor uza mult mai lent decat in cazul unei masini cu motor traditional cu combustie interna. Acest lucru se datoreaza unui control bun al tractiunii. Sistemele de asistenta pentru sofer reduc alunecarea datorita utilizarii reglarii rapide a puterii motorului electric. acest sistem este mult mai rapid decat la vehiculele ICE, care se bazeaza pe franare si limitarea turatiilor motorului. Totusi, stilul de condus ramane principalul factor care contribuie la uzura anvelopelor si, prin urmare, durata de viata a anvelopelor este determinata, in principal, de sofer.”, precizeaza Martin Dražik, Manager de produs pentru Europa, Nokian Tyres.
La alegerea anvelopelor pentru un vehicul hibrid sau electric, cele mai importante trei criterii sunt, de obicei, siguranta, rezistenta redusa la rulare si zgomotul redus. Anvelopele Nokian dispun de un indicator de siguranta (DSI) care poate fi utilizat pentru a verifica rapid si usor adancimea benzii de rulare. Pe masura ce anvelopele se uzeaza, numerele DSI incep sa se stearga, iar daca acest numar este diferit pe puntile fata si spate, anvelopele ar trebui permutate.
