Prima si deocamdata cam singura tara care a luat in serios treaba cu masinile electrice este Norvegia. Desi declarativ toti producatorii anunta ca viitorul automobilistic este unul electric, in realitate fabricile marcilor auto continua sa lase marje minore productiei acestor modele.
Pentru ca lucrurile sa functioneze in directia unei prietenii cu mediul, e nevoie totusi si de cerere pe piata. Tocmai acest lucru il ofera Norvegia, tara cu cel mai mare PIB per cap de locuitor din Europa, ofera un exemplu real in ceea ce insemna eforturile de reducere ale emisiilor CO2 generate de masinile cu combustie interna.
In luna septembrie, aproape jumatate din noile masini inmatriculate in Norvegia au fost electrice, hibride sau hibride plug-in, ceea ce reprezinta un record absolut.
Mai precis, 19% dintre toate masinile inmatriculate in Norvegia in luna septembrie au fost modele electrice suta la suta, cu zero emisii, 14,9% au fost modele hibride si 13% au fost hibride plug-in. La nivel global, Norvegia, o tara cu 5 milioane de locuitori, devine a patra piata a lumii pentru modelele plug-in si prima de pe Batranul Continent.
In timp ce masinile cu tren de rulare hibrid si electric sunt din ce in ce mai cautate, masinile diesel sau benzina se afla in scadere. Cel mai popular model electric comandat in Norvegia luna trecuta a fost noul Tesla Model X.