Stiri

Noua generatie Hyundai Tucson aduce un look fresh si motorizari hibrid

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
Share

Noul Tucson aduce o schimbare radicala de design, cu grila ce ocupa intreaga parte frontala si integreaza si blocurile optice LED, vizibile doar in momentul in care se aprind. Hyundai denumeste acesta solutie Parametric Hidden Lights.

In industrie am mai vazut ceva asemanator la Mercedes-Benz EQC. Linia laterala face uz de forma angulare, inclusiv pentru pasajele rotilor, imbracate in bandouri nnegre, ca de altfel si pragurile. La spate, stergatorul lunetei a fost montat la partea superioara, mascat de eleron, o premiera pentru un model Hyundai, iar logo-ul marcii a fost mutat la baza lunetei.

Noul model a crescut dimensional comparativ cu predecesorul, avand o lungime de 4.500 mm (plus 20 mm) si o latime de 1.865 mm (plus 15 mm). Si ampatamentul a crescut cu 1 cm, avand acum 2.680 mm. La randul sau, portbagajul a fost marit si ajunge, in functie de tipul motorizarii pana la 620 de litri cu scaunele in pozitie normala si 1.799 cu ele rabatate.

Interiorul este minimalist, dominat de consola centrala ce integreaza sistemul de infotainment cu display vertical de 10,25 inci. Instrumentarul de bord este virtual, cu ecran tot de 10,25 inci, fiind disponibil si incarcator wireless pentru telefon si lumina ambientala.

Noul Tucson ofera multe facilitati de conectivitate si informare, ca de pilda calendar integrat in sistemul multimedia, astfel incat proprietarul sa isi poata consulta candarul Apple sau Google. Apple CarPlay si Android Auto sunt incluse, iar optional se poate alege un sistem audio premium furnizat de KRELL.

Tucson este primul model Hyundai care foloseseste tehnologia Multi-Air, care consta in combinatia intre aeratoare directe si indirecte pentru curentii de aer, ceea ce duce la o atmosfera interioara mai placuta.

Pentru motoare, Hyundai foloseste tehnologia hibrid in toate formele ei: mild, in serie si plug-in. Versiunile mild hybrid cu sistem de 48V sunt trei la numar: 1.6 T-GDI de 150 CP, 1.6 T-GDI de 180 CP si turbodieselul 1.6 CRDi de 136. Ultimele doua pot fi echipate optional cu tractiune integrala.

Transmisiile disponibile pentru acestea sunt cea manuala inteligenta  cu sase trepte (6iMT) si automata cu sapte trepte si doua ambreiaje (7DCT). Versiunea hibrid foloseste acelasi motor 1.6 T-GDI, impreuna cu un motor electric de 44.2 kW si o baterie litiu-ion de 1.49 kWh. Puterea totala a sistemului ajunge la 230 CP, fiind oferit atat cu tractiune fata, cat si integrala. Transmisia este automata cu sase trepte si convertizor de cuplu (6AT).

Anul viitor se va alatura in oferta versiunea plug-in hybrid, cu motorul termic 1.6 T-GDI, care va reprezenta cel mai puternic model Tucson: 265 CP.

Din punct de vedere al sistemelor de asistare a condusului, Tucson propune o serie lunga de dotari. Spre exemplu, Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) a primit functia Junction Turning, ce extinde protectia la coliziune inclusiv in intersectii. Sunt prezente functiile de pastrare a vehiculului pe banda si avertizare la parasirea acesteia, detectarea starii de oboseala a soferului, de asistenta la rularea pe autostrada (premiera pentru un SUV compact), ori cruise controlul inteligent, care adapteaza viteza automat pentru urmatoarea curba, folosind date de la sistemul de navigatie.

Unic in segment este si asa numitul Blind View Monitor. Cand soferul semnalizeaza schimbarea directiei de mers, unul dintre cele doua cadrane ale instrumentarului virtual proiecteaza o imagine cu unghiul mort de pe partea respectiva. Versiunea europeana a noului Hyundai Tucson se produce in Cehia, iar masina va aparea in showroom-uri spre finalul acestui an.

Share