Unul dintre cele mai longevive modele ale producatorului japonez si cel care realizaeaza cele mai mari vanzari la nivel mondial, SUV-ul RX trece la o noua generatie. Lungimea caroseriei ramane neschimbata (489 cm), in vreme ce latimea evolueaza cu 2,5 cm (192 cm in total).
Chiar daca sunt diferente minore comparativ cu vechiul RX, noul model foloseste platforma GA-K, pe care este realizat si NX, ceea ce i-a permis sa aiba un ampatament mai mare cu 6 cm si un portbagaj mai generos, de pana la 600 de litri.
Lexus renunta la motorul V6 cu benzina, in favoarea unui L4 de 2.5 litri, derivat in trei versiuni: full hybrid, plug-in si turbo hybrid. Mai precis, 350h este aspirat si livreaza 245 CP, apoi urmeaza PHEV-ul 450h+ ce are si un motor electric pe puntea spate si baterie de 18,1 kW, ce asigura o autonomie electrica de 65 km. Acest model propune o putere totala de 306 CP.
Varful de gama, RX 500h, are 371 CP obtinuti din motorul termic, asociat cu unul electric anterior si un altul in puntea spate. Gestionarea puterii si cuplului se face prin tehnologia Direct4, puntea spate fiind directoare.
Spre deosebire de primele doua versiuni, care sunt echipate cu o transmisie e-CVT, acesta dispune de o transmisie automata cu sase rapoarte. In plus, pentru piata europeana, va fi oferita o versiune ara electrificare cu motor 2.4 turbo de 279 CP si transmisie automata cu opt rapoarte.
Habitaclul a renuntat la pleiada de butoane, specifica modelelor Lexus mai vechi, aducand in prim plan un display central de 14 inci, actiuonare vocala “Hey Lexus”, integrare Apple CarPlay (wireless) si Android Auto (acesta doar cu cablu) si materiale mai bune calitativ.
Cat priveste exteriorul, noul RX pare mai agresiv, datorita blocurilor optice fata/spate inguste, inaltimii mai mici a caroseriei si liniilor descendente din zona montantului C. Masina se poate comanda deja, dar primele livrari vor avea loc spre sfarsitul anului sau chiar la inceputul lui 2023.