HighlightStiri

Noua generatie Nissan Qashqai renunta la motorizarile diesel

De 16 ianuarie 2021ianuarie 18th, 2021No Comments

Au fost anuntate detalii referitoare la motoriuzarile noului Nissan Qashqai, a carui lansare este programata pentru aceasta primavara. Se renunta la motoarele diesel si tioata gama va fi electrificata. In oferta figureaza motortul 1.3 DiG-T cu tehnologie mild hybrid, alaturi de care se adauga, in premiera pentru piata europeana, propulsorul e-POWER. Noul Qashqai va fi disponibil in versiuni 2WD, 4WD (cu program Standard, ECO, Sport, Snow si Off-Road), cu transmisii manuale cu sase trepte si CVT Xtronic.

Propulsorul 1.3 DiG-T mild hybrid este disponibila in doua versiuni de putere, de 140 CP si 160 CP. Sistemul ALiS (AdvancedLithium-ion battery System) adauga doar 22 kg la masa proprie a masinii, oferind un boost de 6 Nm pentru maxim 20 de secunde, repornire mai usoara in cazul sistemului Start/Stop, timp extins de mentinere a motorului oprit la semafor in conditiile folosirii consumatorilor, dar si oprirea acestuia in regim de coasting (in cazul transmisie CVT). Versiunea de 140 CP va fi oerita exclusiv cu tractiune 2WD si transmisie manuala. Cea de 160 CP va fi manuala 2WD sau CVT cu 2WD, ori 4WD

Isi face debutul in Europa sistemul e-POWER, care consta dintr-o baterie de mare putere, un motor cu benzina de 1.5 litri si 150 CP ce functioneaza in regim de generator, un invertor si un motor electric de 140 kW (190 CP). Antrenarea rotilor este asiguarata exclsuiv de motorul electric, alimentat de bateria incarcata de motorul termic, care nu are niciodata rol de propulsie. Aceeasi solutie este folosita de Juke pe piata japoneza, dar in cazul micului crossover, motorul termic are 1.2 litri si 108 CP.

Masina se conduce ca un EV, avantajul acestei solutii fiind cuplul maxim disponibil instant si eliminarea grijei incarcarii bateriei. Sunt oferite trei moduri de rulare, Standard, Sport si Eco si, la fel ca in cazul lui Leaf, sistemul e-POWER beneficiaza de modul numit e-Pedal. In acest caz, frana de regenerare este atat de puternica, incat soferul poate  accelera si decelera folosind doar pedala de accelerati in 90% din cazuri.
Daca noua generatie Qashqai va fi lansata in aceasta primavara, pentru introducerea versiunii e-POWER va trebui sa mai asteptam pana in 2022.

Share