Stiri

Noua generatie Nissan X-Trail vine in Europa fara diesel

De 10 septembrie 2022septembrie 13th, 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

X-Trail este un nume cu rezonante puternice in gama Nissan, asa ca japonezii au adus un nou model complet nou, burdusit efectiv cu cele mai noi sisteme disponibile la acest moment in arsenalul marcii. Stilistic nu mai are nici o legatura cu generatia anterioara, aliniindu-se noii imagini de brand, cu o parte frontala asemanatoare cu a lui Qashqai si un spate extrem de reusit, elegant si robust in acelasi timp.

Treimea posterioara este dominata de pasajul rotii spate, care ajunge pana aproape de manerul portierei, in vreme ce al treilea geam lateral ofera luminozitatea necesara pentru al treilea rand de scaune. Chiar daca foloseste aceeasi platforma tehnica precum Qashqai (CMC-F), noul Nissan X-Trail poate oferi sapte locuri, avand al doilea rand de scaune culisabil longitudinal si un portbagaj de 585 litri (in configuratie cu cinci locuri).

Pentru constructia caroseriei s-a apelat si la aliaje usoare, astfel ca usile, capota si aripile fata sunt din aluminiu. Puntea spate vine in standard cu suspensie multibrat, in vreme ce sistemul de directie a primit un upgrade ce i-a imbunatatit feelingul oferit soferului.

S-a renuntat complet la motorizarile diesel, fiind oferit un motor turbo de 1.5 litri cu trei cilindri, oferit atat fara electrificare, cu 163 CP, 300 Nm si tractiune fata, respectiv mild-hybrid 12V, sub titulatura e-POWER.

In acest caz motorul termic nu antreneaza direct rotile, ci lucreaza in regim de generator pentru bateria care alimenteaza un motor electric cu rol de propulsie. In aceasta configuratie, X-Trail e-POWER 2WD  ofera 204 CP si 330 Nm (consum de 5,8 – 5,9 l/100 km), iar 4WD-ul, datorita unui motor electric suplimentar la puntea spate, dezvolta 213 CP.

Sistemul 4×4 se numeste e-4ORCE si se bazeaza exclusiv pe aportul motoarelor electrice, despre care Nissan afirma ca ofera un raspuns de 10.000 de ori mai rapid la furnizarea cuplului spre puntea spate decat un sistem mecanic.

Avand in vedere ca studiile arata ca mai mult din 70% din timp masina va fi folosita in zonele urbane si suburbane, X-Trail are si functie e-Pedal Stop (actionata printr-un buton), care ofera posibilitatea franareii cu o forta de 0,2 g doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie, suficient pentru incetinirea putrernica a masinii, concomitent cu aprinderea stopurilor de frana.

La interior sunt propuse materiale de calitate superioara celor din Qashqai, cu piele, portiuni piano black, dar si de imitatie de fibra de carbon. Pentru tabloul de bord s-a ales afisajul digital, pe un ecran TFT de 12,3 inci si, tot aceeasi dimensiune, o are si display-ul central al sistemului NissanConnect, cu Google Assistant si Amazon Alexa incorporate nativ.

Optional se poate alege si head-up display cu diagonala de 10,8 inci. Sistemul de navigatie are acum si rol in siguranta pasiva, avand in vedere ca, in anumite circumstante, masina poate incetini predictiv, spre exemplu la apropierea de curbe foarte stranse.

Share