Stiri

Noua generatie Peugeot 308 aduce noul logo si versiuni plug-in hybrid

De 20 martie 2021No Comments
;;;;;;;;;;;;;

Dupa sapte milioane de unitati vandute de-a lungul generatiilor, Peugeot prezinta noul 308. Acesta este dezvoltat pe platforma modulara multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform), ce permite dezvoltarea unei game complete de versiuni electrificate. Doua versiuni plug-in hybrid sunt disponibile inca de la lansare, de 180 si 225 CP. Ambele sunt echipate cu un motor termic 1.6 Puretech si un motor electric de 81 kW, cu transmisie automata cu 8 trepte (e-EAT8).

Diferenta de putere maxima este data de motorul termic, ce are fie 150 CP, fie 180 CP. Bateria de 12,4 kwh ofera o autonomie electrica de pana la 60 km. In gama de motorizari mai figureaza unitatea cu trei cilindri de 1.2 litri turbo, benzina, de 110 si 130 CP, respectiv dieselul de 1.5 litri si 130 CP. Sunt oferite transmisii manuale cu sase trepte si automate cu opt rapoarte pentru versiunile de 130 CP.

Debut pentru noul logo

Noul 308 este primul model Peugeot care foloseste noul logo. Dimensional, masina este mai lunga cu 11 cm fata de generatia precedenta, pentru un total de 4,36 metri, dar si un ampatament mai mare cu 55 mm (2.675 mm). Pe de alta parte, inaltimea s-a redus cu 2 cm, pentru un aspect mai dinamic, iar diametrul de bracare de doar 10,5 metri promite o manevrabilitate optima in oras.

Portbagajul ofera 412 litri, cu inca 28 de litri sub podea, iar din punct de vedere al jantelor, 308 poate fi echipat cu dimensiuni de 16, 17 si 18 inci. Pe nivelurile de echipare GT/GT Pack, farurile sunt full LED, cu tehnoogie matrix, in vreme ce stopurile sunt tot full LED, iar pentru exterior sunt disponibile sapte culori de caroserie.

i-Cockpit de noua generatie

Peugeot i-Cockpit® marcheaza o evolutie in materie de design si tehnologie, cu un nou sistem de infotainment Peugeot i-Connect®, inclusiv cu comanda vocala „OK Peugeot”. In functie de echipare, instrumentarul de bord poate fi digital, cu ecran de 10 inci, cu afisaj 3D pentru nivelul GT, iar pe consola centrala se regaseste alt ecran de 10 inci. Plansa de bord se bazeaza pe o arhitectura „high-vent” ce plaseaza gurile de ventilatie la nivelul capului pasagerilor si incepand cu nivelul de echipare allure, sunt oferite comenzi virtuale „i-toggles” in totalitate configurabile, ce inlocuiesc butoanele fizice pentru aerul conditionat.

308 aduce un nou schimbator de viteze pentru cutia automata, doua porturi USB-C, zona de incarcare wireless si selector pentru cele cinci moduri de condus (Electric, Hybrid, Eco, Normal si Sport), in functie de motorizare. Scaunele fata poarta semnatura AGR (Aktion für Gesunder Rücken), in dotare standard sau optionala si pot fi echipate cu reglaje electrice cu 10 cai, cu 2 posibilitati de memorare, incalzire si masaj. sistemul audio este dezvoltat in parteneriat cu Focal, cu procesare audio ARKAMYS.

Pachetul Drive Assist 2.0 (disponibil la finalul anului) reprezinta un nou pas catre rularea semiautonoma. Pachetul este format din regulatorul de viteza adaptiv cu functie Stop and Go (cutie de viteze automata EAT8) si sistemul de asistenta la mentinerea benzii de circulatie si ofera 3 functii noi: schimbarea semi-automata a benzii de rulare, la viteze cuprinse intre 70 km/h si 180 km/h, recomandari anticipate privind viteza, in functie de indicatoarele de limita de viteza, adaptarea vitezei in curbe, la viteze de pana la 180 km/h.

Share