
Cu un look mai putin extravagant in comparatie cu cel al conceptului Cross Coupe GTE ce ne prevestea noua generatie Tiguan inca de la inceputul acestui an, noul model adopta linia de desgin lansata de ultimele modele Volkswagen.
Noua generatie Tiguan a castigat 60mm in lungime si 30mm in latime, in timp ce ampatamentul primeste inca 77mm ajungand pana la 2681mm. In ciuda dimensiunilor mai mari, masa totala a masinii a scazut fata de generatia precedenta cu 50 kg. Volumul portbagajului crste si el cu 145 de litri, oferind acum 615 l in configuratia standard si 1665 l cu bancheta rabatata.
Noul Tiguan are o garda la sol mai mare cu 11mm (200mm) iar modelele echipate cu tractiune integrala pot beneficia de pachetul off-road care mareste unghiul de atac de la 18,30 la 25,60.
Opt propulsoare vor fi dispomibile din start pentru SUV-ul german, toate respectand normele de poluare Euro VI. Patru dintre ele sunt din gama TSI, cu puteri de 125 CP, 150 CP, 180CP si 220 CP, cele turbo-diesel fiind oferite in versiunile de 115 CP, 150 CP, 190 CP si 240 CP. Versiunile de intrare in gama vor fi oferite exclusiv cu tractiune fata, in schimb pentru celelalte transmisia 4Motion este disponibila ca dotare standard sau contra cost, in functie de versiune si echipare.
Ambianta din habitaclu este asemanatoare cu cea a noilor Golf si Passat. Echiparea de baza, Trendline, dispune de un ecran tactil monocrom cu diagonala de cinci inci, versiunile superioare fiind echipate cu ecrane color de 5 inci, iar pentru instalatiile multimedia cu sistem de navigatie va fi montat un ecran cu diagonala de opt inci, fiind implementate si noile interfete apple CarPlay si Android Auto.
Spre sfarsitul anului viitor Tiguan va primi o versiune cu ampatament marit ce va fi construita in Mexic, insa va fi oferita doar pe anumite piete, in special China, asadar nu ne facem iluzii ca o vom vedea si pe Batranul Continent.