Japonezii au lansat cea de-a 11-a generatie Honda Civic, model aflat in nomenclatorul marcii de jumatate de secol. Continuand programul de electrificare, Honda ofera noul Civic doar cu tehnologia e:HEV, cunoscuta deja de la Jazz, CR-V si HR-V.
Este vorba despre un sistem format dintr-un motor cu benzina (ciclu Atkinson) de 2.0 litri, un motor electric de tractiune, ce dezvolta 184 CP si 315 Nm si unul electric cu rol de generator. Hibridul comuta automat intre trei moduri de functionare EV (electric), Hybrid (termicul actioneaza doar ca un furnizor de energie pentru motorul electric care antreneaza rotile) si Engine (motorul termic preia sarcina de antrenare a rotilor, dar incarca si bateria in acelasi timp).
De asemenea, soferul poate alege dintre patru programe de rulare, Eco, Normal, Sport si Individual. Honda anunta un consum mediu mai mic de 5 l/100 km, dar nu a oferit informatii substantiale despre gabaritul masinii, ci doar faptul ca ampatamentul a crescut cu 35 mm, pana la 2.732 mm, iar capota a fost coborata cu 25 mm.
In acelasi timp, suprafata vitrata a crescut. Noul Civic propune o caroserie in doua volume si jumatate, fiind de fapt un liftback, ce va fi oferit doar in caroserie cu cinci usi. Solutia aduce mai multa functionalitate in zona portbagajului, care poate face corp comun cu habitaclul.
Partea frontala este mai “cuminte” decat actuala generatie, dar spatele a fost mult schimbat, inclusiv cu luneta foarte inclinata. S-a pastrat insa si o tenta sportiva, prin pseudo difuzorul posterior si eleronul integrat la baza hayonului.
Interiorul urmeaza abordarea pe care Honda a avut-o cu ultimele modele lansate, cu o plansa de bord ce imparte informatiile in mod clasic intre zona din spatele volanului si display-ul central (9 inci sau 10,2 inci la versiunea de top Advance), pastrand interfata cu butoane clasice pentru sistemul de climatizare si aducand solutia cu taste pentru comanda transmisie. Apar noi materiale, inclusiv o zona metalica de tip fagure, pe toata latimea bordului, in zona aeratoarellor. Un sistem audio BOSE, cu 12 difuzoare, este oferit pentru echiparea de top.
Portalul de sisteme de asistenta Honda SENSING a primit o noua camera frontala wide, de 100 de grade, care imbunatateste recunoasterea pietonilor, marcajelor, semnelor de circulatie, a celorlalte vehicule, inclusiv motociclistii si bicicletele.
Pentru prima data, noua Civic este echipata cu senzori sonari, iar din lista de echipamente fac parte Collision Mitigation Braking System, Lane Keep Assist and i-ACC technology, Low Speed Braking Control, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor and Traffic Jam Assist. Noul model va fi lansat in showroomuri in toamna acestui an.