HighlightStiri

Noua Honda Jazz devine hibrid

De 13 februarie 2020No Comments
;;;;;;;;;;

Noua generatie va fi lansata luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva, iar Honda va folosi denumirea Jazz doar pentru continentul nostru. Noutatea principala o reprezinta propulsia hibrid, botezata e-HEV, dezvoltata special pentru Jazz. Este vorba despre un motor cu benzina de 1.5 litri DOHC i-VTEC, doua motoare electrice, o baterie litiu-ion plasata in spatele puntii posterioare si o noua transmisie cu un singur raport. Sistemul dezvolta o putere totala de 109 CP si propulseaza masina de la 0 la 100 km/h in 9,4 secunde. Honda anunta o viteza maxima de 175 km/h si un consum de 3,7 l/100 km pentru modelul standard, respectiv 3,9 l/100 km pentru versiunea Crosstar.

Sistemul e-HEV are trei moduri de rulare, care se comuta automat, in functie de conditiile de rulare: EV Drive, cand propulsia este strict electrica (bateria furnizeaza energie motoarelor electrice), Hybrid Drive, cand motorul cu ardere interna alimenteaza motoarele electrice via alternatorului generator (rotile sunt antrenate exclusiv de motoarele electrice) si Engine Drive cand motorul cu benzina este conectat direct la roti.

In oras, sistemul variaza functionarea intre modurile EV Drive si Hybrid Drive, in vreme ce la viteze de autostrada va fi folosit modul Engine Drive, la care se adauga un “boost” de putere din partea motoarelor electrice in timpul acceleratiilor mai puternice.

Noua generatie pastreaza calitatile predecesorilor sai in materie de spatiu interior. Astfel, rezervorul de combustibil este plasat in centrul sasiului, sub scaunele frontale, oferind scaunelor posterioare posibilitatea de a fi rabatate atat conventional, cat si in genul scaunelor de cinematograf, solutie oferita de Honda de mai multa vreme pentru anumite modele. Portbagajul are 298 de litri in configuratie normala, o valoare foarte buna pentru segmentul din care face parte Jazz.

In ceea ce priveste sistemele de infotainment, noua Honda Jazz anunta o eficientizare a interfetei touch, timpul de operare fiind diminuat cu 58% fata de vechiul model. In practica, inseamna ca soferul nu isi mai abate atentia atat de mult de la drum. Sunt disponibile functiile Android Auto si Apple CarPLay si, in premiera pentru Jazz, WiFi Hotspot.

Controlul vocal este de asemenea prezent si denumit Honda Personal Assistant, fiind acticat prin apelativul “OK Honda”. Intre sisteme de asistenta prezente se numara Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist System (in premiera la Jazz si aflate in  echiparea standard), avertizare la parasirea benzii de rulare, asistenta trafic unghi mort cu functie de alerta cross trafic la echiparile de top, asistent faza lunga, recunoasterea semnelor de circulatie si Intelligent Speed Limiter.

Share

Leave a Reply

sixteen + 4 =