Stiri

Noua Kia Niro, primeste interiorul lui EV6 si este electrificata in toate formele

De 17 ianuarie 2022ianuarie 18th, 2022No Comments

Noua generatie Kia Niro a fost proiectata de la zero, fiind bazata pe o platforma aflata la a treia generatie. Partea frontala prezinta cea mai recenta evolutie a semnaturii Tiger Face Kia, care se extinde de la capota pana la aripa, cu lumini de zi de tip „heartbeat”. Spre deosebire de generatia precedenta, care avea un exterior foarte cuminte, noul Niro s-a schimbat mult in fata si in spate. Alaturi de farurile inconfundabile, partea posterioara se remarca prin stopurile verticale LED, in forma de bumerang, in vreme ce profilul lateral este mai conservator. Kia anunta un Cx de 0,29, o valoare buna pentru clasa masinii.

Dimensiunile au crescut fata de predecesorul sau, cu o lungime de 4.420 mm, latime de 1.825 mm, inaltime de 1.545 mm si ampatament de 2.720 mm, in crestere cu 65 mm, 20 mm, 10 mm si, respectiv, 20 mm. Cu aceasta generatie, gama de noua culori exterioare se imbogateste cu nuanta Cityscape Green, la care se adauga Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Mineral Blue, Interstellar Grey, Orange Delight, Runway Red si Steel Grey. Pentru prima data sunt disponibile multiple posibiliati de personalizare, cu o gama de sase culori contrastante pentru montantul C si trei tipuri diferite de finisaje decorative.

Interiorul este complet schimbat, fiind asemanator cu al lui EV6, cu plansa de bord curbata in jurul pasagerilor, comenzi aproape exclusiv digitale (display central de 10,25 inci si head-up display de 10 inci), schimbator de viteze sub forma unui buton rotativ si volan cu doua brate masive.iluminarea ambientala, este disponibila in 74 de combinatii de culori, iar pentru pesonalizarea habitaclului se poate elege intre trei nuante. Noul Niro foloseste multe materiale reciclate noi, precum tapiteria plafonului din tapet reciclat, scaune din material Bio PU cu tencel provenit din frunze de eucalipt si vopsea pe baza de apa pentru panourile usilor. Prin repozitionarea bateriei de 12V in afara axei rotilor, integrand-o alaturi de bateria de inalta tensiune din partea de jos a scaunelor din spate, s-au castigat 15 litri pentru portbagaj, comparativ cu modelul inlocuit, pentru un maxim de 451 de litri.

Modelul are la dispozitie trei sisteme de propulsie electrificate: hybrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV) si 100% electric (BEV). Modelele PHEV si BEV vor fi dezvaluite la o data ulterioara, apropiata de inceperea comercializarii lor. Versiunea HEV are un sistem format din motorul 1.6 litri GDi de 105 CP, asociat cu unul electric de 32 kW, pentru o putere maxima cumulata de 141 CP, transmisia fiind una automata cu doua ambreiaje 6DCT. Consum anuntat, conform standardului sud-coreean, este de 4,8 l/100 km. La randul lor, sistemele de directie si suspensie sunt noi, cu schema cu patru brate pe puntea spate. 

Sistemele ADAS sunt la nivelul de top al producatorului, sub titulatura Kia DriveWise, incuzand toate sisteme de asistenta posibile, inclusiv functii de preventie la deplasarea in apropierea si in interiorul intersectiilor. Prin intermediul sistemului Remote Smart Parking Assist (RSPA) masina poate parca singura, chiar daca soferul nu se afla la volan. Noua generatie Niro se va lansa in decursul acestui an.

Share

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373