Pentru cea de-a cincea generatie Prius, Toyota a abandonat liniile ciudate si a venit cu design complet nou, mult mai modern si fluid. Este, fara indoiala, cea mai frumoasa generatie Prius de pana acum, dar si una dintre cele mai aratoase Toyota produse vreodata. S-a pastrat solutia unei caroserii liftback, dar cu spatele mult mai bine integrat in design, cu stopuri plasate foarte sus, cu look usor “americanizat” si luneta generoasa.
Lateralul, cel putin in zona portierelor spate, cu maner ascuns, se aseamana in mare masura cu al vechii generatii Honda Civic. Noua Toyota Prius foloseste platforma modulara GA-C din familia TNGA, si are o lungime de 4.599 mm (- 46 mm fata de generatia precedenta), inaltime de 1.420 (- 50 mm), latime de 1.782 mm (+ 22mm) si ampatament de 2.750 mm (+ 50 mm).
Interiorul continua tema vizuala intalnita la conceptele electrice prezentate in ultima vreme de Toyota, cu o plansa de bord cu forme angulare, un ecran de dimensiuni generoase pe mijlocul consolei si inca un ecran in spatele volanului. Interfata climatizarii a ramas una clasica cu taste integrate intr-un “etaj” decupat pe plansa si delimitat de o banda luminoasa ce face parte din iluminarea amboentala. Volanul si schimbatorul de viteze folosesc aceleasi motive “colturoase”, asemanatoare cumva cu cele intalnite la RAV4 si chiar Land Cruiser.
Prius va fi disponibila in Europa cu o singura motorizare plug-in hybrid, formata dintr-un motor cu benzina, aspirat, de 2.0 litri si 148 CP si un motor electric de 160 CP, cu o putere totala cumulata de 223 CP. Inca nu s-a anuntat oficial ce autonomie electrica va oferi bateria de 13,6 kWh, insa stim cu siguranta ca printre optionale se numara plafonul cu panouri solare integrate. Premiera europeana va avea loc pe 5 decembrie, iar vanzarile pe continentul nostru debuteaza in primavara anului viitor.