Dupa o serie destul de lunga de imagini si clipuri care ne dezvaluiau cate un detaliul al noului A8, a venit momentul ca noua nava amiral a constructorului german sa-si dezvaluie calitatile si formele.
Desgul este suficient de conservator cat sa fie pe placul fanilor marcii si nu se indeparteaza prea mult de la linia seriei A8, aproape neschimbata de la lansarea primei generatii. Cu fiecare generatie, designerii gasesc o cale sa imbunatateasca acesasta elegata discreta pe care o iubesti sau nu, insa indiferent de gusturi, nimeni nu poate contesta nivelul confotului de care se bucura pasagerii si inovatiile tehnologice care nu lipsesc de la nici o lansare.
In afara de noua grila a radiatorului, exteriorul este cat se poate de clasic, singura exceptie fiind farurile HD Matrix LED, ce pot lumina pe o distata de doua ori mai mare, gratie tehnologiei laser.
Viitorul limuzinelor este dezvaluit in habitaclu, unde soferul se confrunta cu un cockpit virtual ce se bazeaza, in mare masura, pe comenzi vocale si ecrane tactile. Adica nu vei gasi prea nulte butiane fizice pe care sa apesi, asa cum se intampla la vechea generatie, dar masina are grija sa confirme ca a inteles ce vrei de la ea.
Nivelul maxim de opulenta este atins de versiunea cu ampatament lung, A8L, in care pasagerii de pe bancheta sunt masati, realmente, din cap pana-n picioare. Scaunele sunt dotata cu sisteme de ventilatie si incalzire, iar pentru calatoriile mai lungi dispun si de un suport pentru picioare. Evient, pilotul automat autonom nu putea sa lipseasca, iar Audi a gasit o noua solutie, care foloseste un laser pentru scanarea drumului, pentru a oferi soferului posibilitatea sa se relaxeze la volan, in cazul in care traficul este lent (pana in 60 km/h). Deasemenea, masina se poate parca sigura, fara sa fie nevoie de prezenta soferului la volan.
Noutatile se continua si sub capota, unde fiecare propulsor va fi, de acum inainte, asistat de un motor electric. Deplasarea cu ajutorul motoarelor electrice va fi punctul forte al versiunii A8 e-tron, pe care o asteptam ceva mai tarziu, insa versiunile „conventionale” vor avea posibilitatea sa opresca motorul termic pentru o perioada de cel mult 40 de secunde, cand masina merge cu o viteza constanta, intre 60 km/h si 160 km/h. Pentru inceput vor fi disponibile doar doua motorizari, ambele V6. 3.0 TFSI va oferi 340 CP, iar 3.0 TDI va avea 286 CP, ambele cuplate la o noua transmsie Tiptronic cu opt trepte. Audi ne promite ca vom vedea destul de curand si versiunile V8 de patru litri, precum si motorizarea de top W12.