

S-a vorbit mult despre grila verticala a noului BMW Seria 4 Coupe, au aparut multe generari pe computer, dispute intre pasionati, intrebari si asteptari. Noua generatie rupe legatura cu ceea ce ne obisnuise BMW in ultimele decade, pentru a-si trage seva de inspiratie din modelele care au marcat istoria marcii.
Astfel, calandrul vertical are dimensiuni imense, fiind practic aproape la fel de inalt ca intreg “nasul” masinii. Numarul de inmatriculare sectioneaza in doua calandrul, pentru ca prizele de aer sa aibe un design diferit in functie de echipare. Semnatura luminoasa LED iese in evidenta prin conturul incomplet, iar optional se pot comanda farurile Adaptive sau Laserlight.
BMW Seria 4 Coupe a evoluat dimensional comparativ cu modelul precedent, fiind mai lung cu 128 mm (4,77 m), mai lat cu 27 mm (1,85 m) si beneficiind de un ampatament de 2,85 mertri (cu 41 mm mai mare decat la vechiul 4 Coupe).
Desi este un model care se adreseaza teoretic non-familistilor, portbagajul are 440 de litri, o valoare linistitoare pentru orice tip de client.
Chiar daca nu sunt vizibile, exista multe deosebiri tehnice comparativ cu Seria 3, pentru a oferi coupe-ului o distributie 50:50 a maselor. Sistemele de suspensie, de directie si franare au primit noi setari. Ecartamentul spate a fost marit cu 23 mm, iar inaltimea caroseriei s-a micsorat cu 57 mm, implicand si o coborare cu 2 cm a centrului de greutate.
Optional este oferita o suspensie adaptiva M cu control electronic al amortizoarelor. La versiunile M440i si M440d, despre care vor vorbi in continuare, diferentialul M Sport este disponibil in standard (optional la restul motorizarilor), aducand cu sine si directie cu raport de demultiplicare variabil.
Din punct de vedere al motorizarilor, initial vor fi disponibile versiunile cu benzina 420i (184 CP), 430i (258 CP) si M440i xDrive (374 CP), respectiv turbodieselul 420d (190 CP) cu tractiune spate sau xDrive. Pentru diesel si M440i este oferit in standard sistem mild hybrid de 48V (10,9 CP).
Transmisia disponibila pentru toate motorizarile va fi exclusiv automata cu opt rapoarte Steptronic. In primavara anului viitor se vor mai alatura in gama versiunile 430d xDrive (286 CP) si M440d xDrive (340 CP). Pana la lansarea lui M4, cea mai rapida versiune este M440i, care atinge 100 km/h in 4,5 secunde.
Habitaclul nu aduce aceeasi revolutie de design precum exteriorul, preluand in mare parte configuratia Seriei 3. Totusi, apare un nou schimbator de viteze, butonul de pornire al motorului a migrat pe tunelul central al consolei, iar head-up displayul a primit grafica 3D. Ecranul sistemului de infotainment (ultima versiune 7.0) are dimensiuni de pana la 12,3 inci. Toate echiparile au in standard scaune sport cu un nou desen si, pentru prima data, sistem de ventilatie. BMW a optat pentru doua locuri individuale posterioare, fiecare cu gestiune proprie a climatizarii.

Pe noul Seria 4 Coupe va debuta noua echipare M Sport Package. Aceasta este bazata pe linia M Sport, la care se adauga transmisie Steptronic Sport cu functie Sprint (cu timpi mai mici de reactie si modificare a sunetului esapamentului), sistem de franare Sport, jante de 19 inci, eleron posterior si sistem audio Harman Kardon.