
Noul model este primul Leon dezvoltat de brandul Cupra, fiind dezvoltat pe baza celei de-a patra generatie a compactei prezentata cu o luna in urma. Va fi disponibil in versiune hatchback si break, cu mai multe motorizari, printre care si o varianta PHEV. Aceasta combina un motor 1.4 TSI de 150 CP cu un motor electric de 115 CP, alimentat de o baterie de 13 kWh. Puterea maxima a sistemului este de 245 CP, iar cuplul maxim ajunge la 400 Nm. Bateria asigura o autonomie electrica de 60 km, putand fi incarcata in 3,5 ore la o priza casnica.
In afara de aceasta versiune, mai este oferit propulsorul 2.0 TSI in versiune de 245 CP si 370 Nm, respectiv 300 CP si 400 Nm, ambele cu tractiune fata si diferential cu control electronic VAQ. Iar exclusiv pentru Sportstourer, 310 CP, 400 Nm si tractiune integrala 4Drive. Nu s-au oferit multe informatii despre performantele dinamice, doar ca anumite modele pot atinge 100 km/h cu start de pe loc in mai putin de 5 secunde. Toate motorizarile sunt echipate exclusiv cu transmisie automata DSG cu sapte trepte, cu tehnologie shift-by-wire si padele pe volan.
Sistemul de rulare a primit suspensia Adaptive Chassis Control, cu garda la sol redusa in fata cu 25 mm si in spate cu 20 mm. Sunt disponibile patru setari ale acestui sietem: Comfort, Sport, Cupra si Individual. Sistemul de franare este furnizat de Brembo, iar rotile sunt de 18 inci la TSI-ul de 2 litri si 245 CP, respectiv 19 inci la celelalte versiuni.
Personalizarea exterioara include noi bare de protectie, difuzor spate, terminale de esapament agresive si o gama de culori pentru caroserie formata din opt nuante. Mai sunt disponibile sase layouturi si doua culori pentru jante: Copper si Diamonds.
La interior se regaseste aceeasi plansa de bord ca a noului Seat Leon, minimalista si dominata de displayul central de 10 inci, oferit standard. Scaunele sunt exclusiv dedicate modelului Cupra, cu tetiera integrata si suport lateral pronuntat. Din fotografiile oficiale nu se vede insa ca ar avea si sezut reglabil in lungime.