Stiri

Noul Ferrari 296 GTB PHEV reintroduce un V6 dupa aproape 50 de ani

De 27 iunie 2021iunie 28th, 2021No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Dupa aproape 50 de ani, Ferrari foloseste alt motor decat arhitectura V8. Noul 296 GTB reprezinta o borna importanta in evolutia marcii, nu doar prin faptul ca revine la V6 (ultimele modele cu sase cilindri fiind Dino 206/246 si 308 GT4), dar si pentru alte detalii. Primul ar fi ca acest motor detroneaza Mercedes-AMG A45 la puterea litrica, devenind, cu 221 CP/l (fata de 210,5 CP/l la modelul german), noua referinta mondiala.

Cei 3 litri dezvolta 663 CP la 8.000 rpm, regimul maxim de turatie fiind 8.500 rpm. Insa puterea maxima a noului Ferrari 296 GTB este de 830 CP (cuplu 740 Nm), datorita prezentei unui motor electric de 167 CP (315 Nm), pozitionat intre motor si cutia de viteze. Acest motor electric este alimentat de o baterie de 7,45 kWh, care ofera masinii o autonomie electrica de 25 km. 296 GTB este un plug-in hybrid, dar unul mai special comparativ cu versiunile V8 electrificate, si anume are tractiune spate (nu integrala). 

Ca toate modelele Ferrari recent lansate, 296 GTB are transmisia automata cu doua ambreiaje si opt trepte. Un detaliu pentru pasionati, numele masinii este o combinatie intre cilindree, numarul de cilindri si acronimul de la Gran Turismo Berlinetta. Ferrari ofera si un pachet pentru circuit, denumit Asseto Fiorano, intocmai ca la modelul SF90 Stradale.

Printre imbunatatirile aduse se numara amortizoare Multimatic, reeducerea masei proprii prin repropiectarea anumitor componente ale caroseriei si folosirea fibrei de carbon, o forta de apasare suplimentara, anvelope Michelin Sport Cup 2R si o colantare specifica, cu galben.

Dimensional, noul model are 4.5 m lungime, ampatament de 2,6 metri si o masa proprie de 1.470 kg. Producatorul anunta un sprint 0-100 km/h in 2,9 secunde si 0-200 km/h in 7,3 secunde, cu o viteza maxima de peste 330 km/h. Pe 296 GTB debuteaza senzorul 6-way Chassis Dynamic Sensor, care ajuta la eficientizarea aderentei puntii spate, sistem de franare by-wire, iar in habitaclu nu putea lipsi selectorul cu cele patru modalitati de condus: eDrive, Hybrid, Performance si Qualify. 

Share