
Valul electrificarii a ajuns si la una dintre cele mai pitoresti citadine de pe piata. Fiat 500 electric este dezvoltat pe o platforma tehnica noua a grupului FCA, gandita special pentru astfel de vehicule. Dimensional, masina a crescut cu 6 cm atat in lungime, cat si in latime, ajungand pentru un total de 3,63 metri, respectiv 1,69 metri. Este si mai inalt cu 4 cm decat vechiul 500, ajungand acum la 1,53 metri.
Dupa anularea Salonului Auto de la Geneva, Fiat a ales milano pentru prezentarea primului model al Grupului care a fost gandit full electric. Iar ca vector de imagie au ales unul dintre cei mai mari sustinatori ai cuzei schimbarilor climatice, actorul Leonardo di Caprio, care a filmat doua spoturi pentru 500 electric.
Bateria litiu-ion de 42 kWh, montata la partea de jos a caroseriei, asigura o autonomie maxima de 320 km. Sunt disponibile trei moduri de rulare – Normal, Range si Sherpa – in functie de necesitatile de autonomie ale soferului. In modul Sherpa (denumire provenita de la serpasii din Himalaya) se reduce viteza maxima si se deconecteaza anumite functii pentru a economisi energia. In modul Range, frana regenerativa are un efect foarte puternic, astfel ca masina aproape ca se conduce numai din pedala de acceleratie.
Pentru reincarcare sunt prevazute diverse solutii. La bord are in sistem de incarcare rapid de 85 kW care permite revitalizarea bateriei de la complet descarcat la 80% in 35 de minute sau o autonomie de 50 km in numai cinci minute. La reteaua casnica, in prezenta unui Easy Wall Box de 7,4 kW incarcarea totala se face in sase ore. Fiat 500 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9 secunde si are un demaraj de la 0 la 50 km/h in numai 3,1 secunde, viteza maxima fiind limitata la 150 km/h.
La interior, plansa de bord a renuntat la multe butoane fizice, iar sistemul de infotainment FCA Uconnect 5, cu display de 10,25 inci, include, printre altele, navigatia, wi-fi hotspot si Apple CarPlay fara conexiune prin cablu.
Noul Fiat 500 debuteaza in versiune cabrio, echiparea numindu-se “La Prima”, dar urmeaza in scurt timp si caroseria “normala”. Pentru aceasta lansre, Fiat a colaborat cu Giorgio Armani, Bulgari si Kartell pentru a produce trei exemplare unice, care vor fi vandute la o licitatie in scopuri caritabile. Actualul 500, care va mai fi vandut cel putin doi ani de acum inainte, a primit o versiune benzina mild-hybrid.