Stiri

Noul Hyundai Bayon intra in lupta cu Ford Puma & co.

De 3 martie 2021No Comments
;;;;;;;;

Pozitionat sub Kona si folosind platforma tehnica a noului i20, Hyundai Bayon este propunerea coreenilor pentru un crossover de segment B. Are acelasi ampatament ca si i20 (2.580 mm), dar este ceva mai “implinit” decat acesta. Cu 4.180 mm lungime, 1.775 mm latime si 1.490 mm ialtime, Bayon se pozitioneaza intre i20 si Kona. Concurenta sa este numeroasa si amintim cateva modele, precum Toyota Yaris Cross, Opel Crossland, Ford Puma sau Volkswagen T-Cross. 

Ca si alte modele Hyundai, al caror nume a fost inspirat de numele unor orase (Tuscon din Arizona, Santa Fe din New Mexico, Kona precum districtul cu acelasi nume din insula hawaiana, ori Nexo din insula daneza Bornholm) numele Bayon a fost ales la fel. Fiind un model destinat in primul rand pietei europene, Hyundai a ales numele dupa orasul francez Bayonne, pozitionat intre coasta atlantica si muntii Pirinei.

Daca partea frontala se aseamana mult cu a lui Kona, cu faruri subtiri, pozitionate pe capota, spatele este surprinzator, cu stopuri verticale, in forma de bumerang. La interior, plansa de bord se aseamana cu cea a lui Kona, cu doua display-uri mari, 10,25 inci pentru instrumentar si maxim aceeasi marime si pentru ecranul de pe consola.

Au ramas si butoane fizice pentru comenzile uzuale si rapide si, in spiritul Hyundai, sunt multe spatii de depozitare in habitaclu, dar si un portbagaj de 411 litri, interesant pentru o masina de 4,2 metri lungime. Sunt disponibile trei nuante pentru interior (negru, gri in doua tonuri si gri cu insertii verzi).

Hyundai Bayon va folosi aceleasi motorizari regasite si la i20. Baza este reprezentata de un 1.2 litri aspirat, de 84 CP, cu transmisie manuala cu cinci trepte. Al doilea motor disponibil este 1.0 litri T-GDi, cu trei cilindri, turbo, in versiuni de 100 si 120 CP, inclusiv cu sistem mild hybrid la 48V. Transmisiile disponibile pentru cele doua motorizari sunt manuala cu 6 trepte in standard, respectiv 7DCT optional.

Bayon este primul SUV Hyundai, care este echipat cu functie Rev Matching, pentru sincronizarea cutiei si motorului la retrogradari in regim sportiv. Va fi disponibila pentru versiunea 1.0 T-GDi mild hybrid cu transmisie manuala 6iMT, cand se merge in modul Sport.

Printre sistemele de asistenta se numara Lane Following Assist (LFA) pentru mentinerea masinii pe centrul benzii, Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) cu recunoasterea vehiculelor, pietonilor si biciclistilor, Driver Attention Warning (DAW) pentru detectarea starii de oboseala a soferului, alerta unghi mort si cross trafic in spatele masinii.

Share